התנגדות לחוק המזומן: מי שחסך כסף כל החיים יהפוך לעברין?

    איתי גדסי No Comments on התנגדות לחוק המזומן: מי שחסך כסף כל החיים יהפוך לעברין?

    חוק המגביל שימוש במזומן נכנס בתחילת החודש לתוקפו. ארגון 'אחריות' הביע את התנגדותו הנחרצת לחוק הפוגע במעוטי יכולת ובאנשים המוגבלים בבנק או שאינם משתמשים באשראי. בארגון מתכוונים לעתור לבג"ץ שיורה על הקפאת החוק. בארגון מזהירים: "מהיום אפילו רכישת רכב תהפוך לבעייתית, ומצב של רכישה בנאמנות דרך עורך דין אינה מופרכת"

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוק צמצום השימוש במזומנים יצא לדרכו היום (שלישי), עם תחילת השנה האזרחית החדשה. מי שניסו למנוע את החלתו בכל דרך, הם אנשי עמותת 'אחריות – ייצוג והכוון כלכלי', בראשות גאב"ד שערי הוראה, הרב שמואל אליעזר שטרן, לאחר שהביעו התנגדות נחרצת כבר בשבוע שעבר בדיון בוועדת החוקה של הכנסת. חברי הוועדה בראשות ח"כ ניסן סלומיאנסקי, שהתכנסה בשבוע שעבר, דרשו לשנות את החוק.

    חברי כנסת רבים הסכימו שהחוק אינו יכול להתקיים כפי שהוא, אלא שלקראת סיום דיון הוועדה, הגיעה הידיעה על פיזור הכנסת, ותוכנית דחיית החוק נעצרה. "אנחנו בארגון 'אחריות' עתרנו לבג"ץ במטרה לדחות את חוק המזומנים, מסביר הרב אברהם שטרן מ'אחריות', בראיון למהדורה ברדיו קול חי. "החוק יפגע אנושות בציבור החרדי. התרגלנו שאנשים חוסכים מזומן ושומרים אותו בבית. מה הם יעשו מחר בבוקר"?

    כיצד הדבר ישפיע על אזרחים חרדים, קשישים ומעוטי יכולת?

    "זו פעם ראשונה שלוקחים את המצב האידיאלי בתחום מסוים והופכים אותו ללא חוקי", מסביר חיים הר כסף, מזכיר ארגון 'אחריות'. "עד היום עודדנו אנשים לשימוש במזומן, פתאום זה לא חוקי. אנחנו עם שחי על כסף מזומן לא מהיום ולא מקום המדינה. מיום שנוצרנו, כסף עובר לסוחר.

    הצמצום בשימוש במזומנים יגרום לכך שבעוד כמה שנים, אם קופאית מקבלת אלף שקלים בתחילת כל משמרת כדי להחזיר עודף, יהיו לה רק 200 שקלים. רוב השימוש יהיה באמצעים אחרים שאינם מזומנים. כבר מעכשיו כל שיק לחוג של הילד, לא יוכל לעבור למקום אחר כמו חוב לירקן. הוא יהיה חייב להיכנס לבנק".

    "בנוסף", מסביר הר כסף, "מדובר בפרסום מטעה שמסביר על שימוש במזומן לסכום עד 11,000 שקלים כאשר בפועל, אם רכשת עסקה בסכום גבוה יותר, תוכל לשלם במזומן רק 10% מהרכישה. את זה לא מספרים.

    חרדים שאינם משתמשים בסמארטפונים, או אנשים שמוגבלים מבחינת כרטיס אשראי, קשישים ומעוטי יכולת, יושפעו קשות מהחוק שכן הם אינם משתמשים באמצעים דיגיטליים, ומהיום אפילו רכישת רכב תהפוך לבעייתית, ומצב של רכישה בנאמנות דרך עורך דין אינה מופרכת.

    המדינה צריכה לממן במיליונים, קמפיין פרסומי ושיווקי שירוץ לאורך שנים על מנת להחליף את אופי החינוך של העם. לא מעבירים חוק כזה בצורה כה מהירה וחסרת אחריות, וגורמים לאלפי אזרחים להפוך בן לילה לפליליים הצפויים לעונשי מאסר של עד 3 שנים.

    הפרשן הכלכלי של 'קול חי' צבי טסלר אמר בדיון: יש על החוק הזה שאלות רבות, בעיקר כיצד יתמודדו אנשים מוגבלים בבנקים שאין להם אשראי או צ'יקים?

     



    0 תגובות