- רדיו קול חי - -

דיון על "אל על" בכנסת: "ראוי לבטל טיסות שמעלות חשש לחילול שבת"

בוועדה לפניות הציבור דנו היום (שלישי) על 'טיסות אל על בערבי שבתות' והתנהלות חברת 'אל על' בפרשה שכונתה 'טיסת השבת'. הדיון היה בהשתתפות יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר נציג אל על ויו"ר הוועדה למען השבת ומשתתפים נוספים.

במהלך הדיון דיבר עורך הדין לוינטל, אשר הציג תלונה חמורה של נוסע שטס עם בתו שיש לה בעיה רפואית "הייתה להם בעיה עם תרופות שהיא צריכה ואוכל מיוחד שרק אותו היא יכולה לאכול. כשנחתנו באתונה אל על אמרו לו שיתקשרו אליו מהחברה כדי לטפל בזה. עד היום לא התקשרו ורק בנס מצאנו עבורה אורז עם שמן קנולה שהיא יכולה לאכול".

הרב יצחק גולדקנופף יו"ר הוועדה למען השבת מדגיש לראשי אל על בוועדה לפניות הציבור: "ההסכם מול אל על שלא לטוס בשבת כולל גם המראה וגם נחיתה. הויכוחים מי צודק פחות חשובים כרגע, בסופו של דבר הלקוחות שלכם עדיין לא מרוצים".

עוד אמר הרב יצחק גולדקנופף: "ראוי לבטל בכלל את הטיסה הזו של יום חמישי שמעוררת חשש של חילול שבת. אם לא תהיה ברירה אנחנו נוציא הודעה שלא לעלות על הטיסה הזו".

אייכלר שיבח את אל על שהןם לא טסים בשבת אך עדיין אם יש חשש לא טסים. בדיון הובהר מהסמנכ"ל בחברת אל על אמיר רוגבסקי, כי 'אל על' אינה טסה בשבת והיא חתומה על כך, וכי החברה הייתה ערוכה לקבל את פני מי שחשש מחילול השבת, בטרקלין שדה התעופה לחשש מחילול השבת. בדיון נכח עורך דינם של חלק מהנוסעים בטיסה שהבהיר כי על הטיסה היו רק 15 נוסעים חרדים, ואילו יתר שומרי השבת היו דתיים שאינם חרדים.

בדיוני הוועדה לפניות הציבור משתתפים: ח"כ מלכיאלי, עו"ד לונטל, יהודה משי זהב, הרב גולדקנופף, עמיר רוגובסקי סמנכ"ל שירות לקוחות באל על.