נשיא צ'כיה נחת בישראל: "בעד העברת השגרירות לירושלים"

    שלמה ריזל No Comments on נשיא צ'כיה נחת בישראל: "בעד העברת השגרירות לירושלים"

    נשיא צ'כיה מילוש זמאן נחת היום בישראל בביקורו בארץ אמר: "אני הידיד הכי גדול של ישראל בעולם". זמאן התבטא בעד העברת שגרירות ארצו לבירה. סגן שר החוץ של איטליה המסיים ביקור בארץ אמר: "איטליה שוקלת לפתוח נציגות קבועה בירושלים"

    נשיא צ'כיה מתקבל היום בישראל צילום: משרד החוץ
    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רכבת אוורית מדינית: היום (ראשון) נחת בישראל לביקור מדיני, נשיא צ'כיה מילוש זמאן. נשיא צ'כיה אמר לכתבים: "אני הידיד של ישראל הגדול ביותר בעולם". בדצמבר 2017 הביע תמיכה פומבית בהעברת השגרירות הצ'כית לירושלים.

     הנשיא זמאן שנבחר בפעם השנייה לתפקיד נשיא צ'כיה ונחשב אהוד בארצו, תומך נלהב של מדינת ישראל. לאחר פיגוע הירי במוזיאון היהודי בבלגיה , נשא נאום תקיף נגד הטרור האיסלאמי והאנטישמיות, בנאומו לעג לתרבות התקינות הפוליטית שלא אומרת את האמת, הוא כינה אותה, פחדנות פוליטית. עוד הוסיף: "אני מגנה את אלו שקוראים להרוג ערבים … אך מה שאני רואה זה תנועה אנטי-ציווליזצית הקוראת להרג המוני של יהודים".

    בנוסף לביקור נשיא צ'כיה בארץ הקודש, גם סגן שר החוץ האיטלקי ג׳וליילמו פיקי המסיים סיור בן מספר ימים בישראל, אמר למנכ"ל משרד החוץ לשעבר מר דורי גולד כי ארצו, שנמצאת במסלול התנגשות עם מדיניות האיחוד האירופי בנושאים רבים, מתנגדת לדה-לגיטימציה שנעשית לישראל בפורומים רבים, כולל של האיחוד האירופי וכי איטליה שוקלת לפתוח נציגות תרבותית קבועה בירושלים.



    0 תגובות