- רדיו קול חי - -

שלומוביץ ופלדמן בשידור: "ליצמן מוכרח להקים טיפול נמרץ בבני ברק"

צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו, עלו לשידור היום (ראשון) שני ראשי ארגוני ההצלה בבני ברק – אושי שלומוביץ, יו"ר ארגון 'הצלה גוש דן' ואפי פלדמן, יו"ר 'איחוד הצלה בני ברק'. השניים שוחחו על הקריאה שרצה בימים האחרונים ברשתות, לפתיחת מחלקה לטיפול נמרץ לילדים בבית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק. לשיחה הצטרף שדרן "קול חי" אשר גרייבר שמשמש בעצמו כחובש בכיר במערך רפואת החירום.

"לפני שנה השתתפתי בחתונה משפחתית", סיפר אפי פלדמן, "באמצע החתונה קוראת לי בת דודה למחיצה ומספרת שהמטפלת התקשרה מהבית לומר שהתינוק לא מרגיש טוב. היא ביקשה שאגש לתת חוות דעת. הגעתי וראיתי שיש לו בעיה נשימתית מאד קשה. הוריתי להם להתפנות לבית החולים במיידית. הם רצו להתפנות למעייני הישועה אבל כשהגיעו הוברר להם שהטיפול הדרוש צריך להינתן במחלקת טיפול נמרץ לילדים ומשאין כזו, עליו לעבור לבית חולים אחר. כל ההעברות והטיפול הממושך גרם לעיכוב גדול יותר. הוא הגיע לבסוף לבית החולים תל השומר, שם קיבל את הטיפול ובסיעתא דשמיא לאחר תקופה הוא שב לביתו בריא ושלם, ברחמים גדולים".

אושי שלומוביץ, המשמש במקביל לתפקידו כיו"ר הצלה גוש דן, כאח בכיר בבית החולים "מעייני הישועה" סיפר: "יש לי התמחות מאד גדולה ברפואה דחופה של ילדים בעיקר וכשאני מפנה למעייני הישועה וצריך טיפול נמרץ, מקבלים אותם בבית החולים ומייצבים את המצב אך אנשים נצרכים לעבור לאחר מכן לבתי חולים אחרים. כל זה כי אין לנו טיפול נמרץ ילדים בבני ברק", הוא אומר ומוסיף: "רק אתמול היו ארבעה מקרים של טיפול נמרץ שהלוואי והיה בבני ברק".

שלומוביץ טוען כי "אין ספק שיש מקרים שיכולנו להציל חיים. אנחנו ברוך השם מצליחים להגיע בזמן ולטפל בשטח ברמה הכי גבוהה שיש אבל בגלל הפקקים שיש כשנוסעים לבתי חולים מחוץ לעיר, יש מקרים שיכולים להסתיים באופן טראגי". פלדמן הוסיף: "זה עולה בחיי אדם".

אשר גרייבר שכאמור משמש כחובש בכיר במערת רפואת החירום אומר: "רפואת החירום בבני ברק השתפרה בשנים האחרונות באופן ניכר אבל לראות את רמת התסכול כשמגיעים למעייני הישועה ובכאב אומרים לנו שצריך לעבור לבית חולים אחר זה קשה".

לסיום נשאלו המרואיינים "מי הסמכות?" והשיבו: "משרד הבריאות. אם הוא בא ומחליט להקציב תקציב לזה לבית החולים אזי יכולה להיפתח מחלקה". שלומוביץ הוסיף: "בית החולים יכול להקים מחלקה מקצועית ונפלאה אבל הוא חייב אישורים ותקציב".