כתב אישום מוסרי: החייל שסירב ללחוץ את יד הרמטכ"ל שובר שתיקה

    איתי גדסי 4 Comment on כתב אישום מוסרי: החייל שסירב ללחוץ את יד הרמטכ"ל שובר שתיקה

    הרגע ההוא מטקס החיילים המצטיינים נצרב היטב בתודעה הישראלית. חייל מסרב ללחוץ את יד המרטכ"ל דן חלוץ משום שפיקד על הגירוש הנורא מגוש קטיף | עשר שנים אחרי, החייל, חננאל דיין, חושף את מסכת ההתעללויות שעבר בעקבות המעשה, על ידי חבר הכנסת אלעזר שטרן

    חננאל דיין, הנשיא לשעבר קצב והרמטכ"ל דאז דן חלוץ צילום: צילום מסך: חדשות 2
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מי שמכיר אותי יודע שלרוב אני לא נכנס לויכוחים פוליטיים ובטח לא בפייסבוק. אבל ההתבטאות של אלעזר שטרן השבוע כלפי מירי רגב הדהימה אותי בצביעותה.

    שטרן הסביר את הרמיזה המבחילה שלו בכך שהוא התכוון לזה שבתקופת ההתנתקות מירי כדוברת צה"ל התחנפה לדן חלוץ, רמטכ"ל הגירוש. (מה שנכון – מירי רגב היתה שותפה משמעותית בפשע הנורא הזה).

    אבל שאתה, אלעזר שטרן, תוכיח אותה על חנפנות לחלוץ?

    אחרי בטקס מצטייני הנשיא ב-2006, ביקשתי בנימוס שלא ללחוץ את ידי המפקד שלך – דן חלוץ, רמטכ"ל הגירוש, שפיקד על החרבת ישובי גוש קטיף, אתה קראת לי ללשכה שלך בקריה בת"א, כראש אכ"א לשיחת נזיפה (מה ראש אכ"א קשור? שירתתי כלוחם בחיל השריון ולא כחייל באכ"א).

    ישבתי מולך בלשכה המפוארת שלך. ת'כלס – קצת פחדתי… סמל צעיר מול אלוף בצה"ל. במשך חצי שעה נזפת בי על "החינוך הדפוק שקיבלתי מהרבנים שלי" וכו' וכו'.

    מסתבר שהקלטת את השיחה ללא ידיעתי והעברת את תמליל השיחה ליאיר לפיד (אז עיתונאי מגה – בכיר ב"ידיעות") בכדי שיטנף עלי בטורו השבועי! בנוסף לתמליל השיחה, העברת ללפיד גם מסמכים מהתיק האישי שלי כחייל ובהם מפורט מתי הורי התגרשו, מאיזה מחלה אבי נפטר וכו'!

    מיותר לציין שלא קיבלת אישור משום גורם צבאי להעביר חומר מהתיק האישי שלי ליאיר לפיד. על המעשה הזה ננזפת ע"י הרמטכ"ל, ואני קיבלתי פיצוי כספי של עשרות אלפי שקלים בהליך גישור (תודה, עזר לנו קצת עם המשכנתא..)

    איך אלעזר?
    איך לא רעדה לך היד ששלפת את התיק האישי שלי מנתוני הצבא (אתה הרי ראש אכ"א וחשוף לכל נתוני החיילים בצה"ל) ושלחת אותו בפקס לעיתונאי בכיר בשביל שיטנף בעיתון על חייל שלא רצה ללחוץ את ידי המפקד שלך חלוץ?

    מסתבר שהדלפת חומרים מהתיק האישי שלי לא הרגיעה אותך, אז ישבת וכתבת מכתב לנשיא המדינה בו דרשת לשלול את תעודת ההצטיינות שקיבלתי בטקס החיילים המצטיינים, רק משום שביקשתי בנימוס ובשקט לא ללחוץ את ידי המפקד שלך – רמטכ"ל הגירוש דן חלוץ (אגב, דרישה שנענתה בשלילה).

    עדיין לא נרגעת אלעזר שטרן. אז פנית לאגודה למען החייל והורית להם לבטל את מלגת הלימודים בה זכיתי כחייל מצטיין במשפט שנערך מולם – פסק השופט כי הם ישלמו לי את המלגה + ריביות והצמדה (תודה, עזר לי קצת לממן את התואר..)

    תודו שזה מדהים… כמה מאמצים משקיע אלוף בצה"ל – ראש אכ"א (איש עסוק לכל הדעות), בכדי לרדוף אחרי הסדרניק משוחרר בן 22?

    תגיד אלעזר, יש אותך בגרסה יותר מתחנפת למערכת מאשר גרסת שנת 2005 "ראש אכ"א אלעזר שטרן בתקופת הגירוש"?

    ואיך למען השם, אתה לא מתבייש להאשים את מירי רגב בחנפנות?

    בקיצור, אלעזר שטרן – חלפו כבר 12 שנה מאז, שחררתי – אני כבר לא מחכה להתנצלות ממך (גם ככה הפיצוי הכספי על ההדלפה ללפיד יצא ממשרד הביטחון ולא מכיסך הפרטי..) אבל לפחות בבקשה אל תטיף מוסר לסובבים אותך, אתה ממש לא חזק בתחום הזה.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      ומי בקש ממך לטנף על אלעזר שטרן בטור הזה …?

    2. 2

      חזק מאד! גם אם אני כלל לא מסכים עם שלל דיעותיך, כל הכבוד על חשיפת נדבך נוסף בהר הטינוף המוסרי האופף את פוליטיקאי וחלק מנושאי התפקידים השונים במדינת ישראל. ובכללם אותו יצור כלאים מבחיל שקיבל את גמולו מהבוס שלו במפלגתו ההזויה, וככל הנראה, שם תהיה קבורתו הציבורית לרווחת העם היושב הציון.