בנט תוקף את ליברמן: "ריסק את ההרתעה"

    איתי גדסי No Comments on בנט תוקף את ליברמן: "ריסק את ההרתעה"

    מלחמות בנט – ליברמן בפעם המי יודע כמה • שר החינוך נפתלי בנט תוקף בישיבת סיעת הבית היהודי את שר הביטחון אביגדור ליברמן וטוען כי הרס את ההרתעה: "מחבלים פלסטינים איבדו אט אט את הפחד לצאת ולרצוח יהודים"

    בנט וליברמן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס בפתח ישיבת סיעתו למתיחות הבטחונית ואמר: "בשנתיים האחרונות קרה בהדרגה תהליך מסוכן ולא חיובי – מחבלים פלסטינים איבדו אט אט את הפחד לצאת ולרצוח יהודים. הם יודעים שלרצוח יהודים הפך להיות WIN WIN SITUATION. אם אתה תמות במהלך הפיגוע – אתה תוגדר שאהיד, "גיבור לאומי" במונחים פלסטינים, גופתך תועבר למשפחה, תיקבר ברוב כבוד והערצה, והמשפחה שלך תקבל קצבה חודשית של 12 אלף ש"ח לכל החיים. ממש אקזיט. אם תחיה – כתב אישום נגדך יוגש תוך חודשים, לא תוך יומיים כמו שקרה בארה"ב, ובינתיים המשפחה תקבל באופן מיידי הרבה כסף מהרשות הפלסטינית. אם תתחזה למשוגע – אז גם הבית שלך לא ייהרס. את האבסורד הזה חייב לעצור".

    "לצערי, בשנתיים שמכהן ליברמן כשר הביטחון הוא ריסק את ההרתעה הישראלית. מערכת הביטחון בתקופתו אינה תקיפה מספיק בהריסת בתי מחבלים רוצחים, אינה מונעת העברת קצבאות טרור למשפחות למרות שדפקנו על השולחן במשך שנתיים בעניין הזה, אינה דואגת להעמדה מהירה לדין. זו אחריות ישירה של שר הביטחון. מי שלא דורש הרתעה, לא מייצר הרתעה. הכל מילים, אבל מעשים אין שם. לכן, הבאנו את חוק גירוש משפחות מחבלים, כמנוף להאיץ את מערכת הביטחון לעשות את כל הדברים האלה. אם שר הביטחון לא מצליח לעשות את העבודה, אנחנו נעשה את זה במקומו. או שתביא ביטחון, או שתזוז הצידה. את המצב הנוכחי אסור להמשיך".

    בנוגע למצב המדיני אמר בנט: "היום הוא יום מאוד משמעותי – נכנס לתוקפו גל נוסף של סנקציות מטעם ארצות הברית על משטר הטרור האיראני. זה חלק מהמדיניות התקיפה שנוקט הנשיא טראמפ כנגד איראן ואיום הגרעין, מדיניות שהיא קריטית לביטחון ישראל. התמנון האיראני ממשיך לנסות לפגוע בישראל בכל החזיתות באמצעות זרועות הטרור שהוא מפעיל באזורנו. אין לנו דבר וחצי דבר מול העם האיראני עצמו. כמו כל אדם, גם הצעיר האיראני רוצה חינוך, השכלה ועתיד. גם להם נמאס לפתוח את הברזים בבתים ולראות בוץ יוצא במקום מים, בשביל הרפתקאות מסוכנות שנמצאות אלף קילומטרים מהם. הבעיה נעוצה במשטר שמחפש הרפתקנות אימפריאליסטית וגרעינית".

    "ההרפתקנות הזו תמיט על העם האיראני עוני וסבל רב כל עוד ההנהגה שלהם תמשיך לשנוא את העם היהודי יותר מאשר לדאוג לעם האיראני. לכן, בשם ממשלת ישראל, עם ישראל ומדינת ישראל כולה אני רוצה להודות לנשיא טראמפ".



    0 תגובות