המאבק ב-TIPH מגיע לכנסת: "יוזמים חיכוכים"

    אריאל שרפר No Comments on המאבק ב-TIPH מגיע לכנסת: "יוזמים חיכוכים"

    קואלציית ארגונים למאבק בארגון TIPH: אל תחדשו את פעילות הארגון | ממ"ר חברון במשטרה נצ"מ מוריס חן: "אין שבוע שבו אין חיכוך שיוזמים משקיפי ארגון TIPH מול מתיישבי חברון והמשטרה"

    מתפרעים בחברון | אילוסטרציה
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיון שהתקיים היום (ראשון) ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון בוועדת החוץ והביטחון שהתקיים היום בנושא ארגון TIPH קראו המשתתפים להפסיק את פעילות הארגון בחברון. מפקד מרחב חברון במשטרה נצ"מ מוריס חן אמר בוועדה כי "אין שבוע שבו אין חיכוך שיוזמים משקיפי ארגון TIPH מול מתיישבי חברון והמשטרה". לשיטתו של נצ"מ חן אין טעם בפעילותו של הארגון כי "ככל שיש אלימות גם נגד ערביי חברון, משטרת ישראל יודעת כיצד להתמודד איתה".

    יו"ר הוועדה ח"כ מוטי יוגב קרא למשרד החוץ ולמשרד רה"מ לא לחדש את המנדט של הארגון ולהפסיק את פעילותו בחברון, ואמר: "לא ייתכן כי מדינת ישראל תיאבק בארגונים כמו "בצלם" ו"שוברים שתיקה" ביד אחת – ובאחרת תחדש מדי שנה את המנדט של TIPH. כמו "בצלם" ו"שוברים שתיקה", כוח TIPH פועל על מנת למצוא את אשמת היהודים במציאות הקשה בחברון, ולהפיץ אותה ברחבי העולם".

    ח"כ יהודה גליק אמר בדיון: "עברתי וראיתי את המסמכים בהם מופיע התפקיד של TIPH, אין שום סיבה שבעולם שמדינת ישראל לא תודיע להם 'עד כאן'. יש לקבוע תאריך יעד ולהגיד להם להתראות".

    חכ"ל אורית סטרוק וחברת מנהלת היישוב היהודי בחברון אמרה בישיבה: "מקור הבעיה במנדט של TIPH, שמגדיר מראש תפקיד חד-צדדי: להגן על האוכלוסייה הערבית בלבד. ולראות באוכלוסייה היהודית גורם בעייתי. הסכם חברון קובע שהנוכחות של TIPH תהיה זמנית Temporary. ניתן לשקול אותה מחדש בכל 3 או 6 חודשים. הממשלה קיבלת את החלטה להכניס את הארגון לחברון, היום ברור שמימוש החלטת הממשלה הזאת מחייבת ביטול המנדט של TIPH".

    מ"מ מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני הציג מחקר של מועצת יש"ע בו מובאים מקרים רבים בהם פגע ארגון TIPH בתושבים הישראלים, בחיילים ובתדמית ישראל בעולם והוסיף: "תושבי היישוב היהודי בחברון מועילים לשלום ולשלווה פי 1000 יותר מהארגון הזה, שרק מתסיס וגורם חיכוך כפי שגם הציג כאן מפקד המשטרה. הגיע הזמן להעיף את TIPH".

    יו"ר תנועת 'ישראל שלי' שרה העצני-כהן: "הכוח הרב לאומי בחברון עושה יותר נזק מתועלת. הוא פועל נגד יהודים באפלייה ואף באלימות קשה. הוא מהווה עוד גורם עוין ומתסיס במקום להיות גורם חוצץ ומרגיע. המפתח בידיים של ישראל- הגיע הזמן שממשלת ישראל תפסיק את המנדט האוטומטי שהיא מעניקה לו, ותראה לו את הדרך החוצה".

    לאחר הישיבה, החליטו הארגונים היישוב היהודי בחברון, מועצת יש"ע, המטה הלאומי בליכוד, שדולת א"י בכנסת ותנועת ישראל שלי להקים קואליציית ארגונים על מנת להביא להפסקת המנדט של ארגון TIPH עד סוף השנה הנוכחית.

    ארגון TIPH, הוא צוות משקיפים בינלאומי, אשר הוקם בערבות הסכמי חברון, משוטט בעיר חברון ואמור לכתוב דוחות אשר מועברים לשני הצדדים. בפועל, ארגון TIPH תומך רק בצד הערבי של העיר והחיכוכים שלו עם היישוב היהודי בחברון הפכו להיות כמעט בלתי נסבלים. רק בחודשים האחרונים נחשפנו למקרים שונים של התעמרות נציגי TIPH בתושבי חברון הישראלים.

    לארגון TIPH דרושה הסכמה של שני הצדדים, אשר חותמים בכל מספר חודשים על הארכת פעילות הארגון. באם אחד הצדדים לא חותם על ההסכם, שכיום נחתם כמעט באופן אוטומטי, הארגון חדל מעבודתו. בעת החתימה הבאה אנו דורשים מנציגי ועדת החוץ והביטחון לפעול למען הפסקת פעילות הארגון. המטרה היא אחת – להעיף את TIPH.



    0 תגובות