שעה אחר שעה: כך התנהלה השבת הסוערת בדרום

    קובי פינקלר No Comments on שעה אחר שעה: כך התנהלה השבת הסוערת בדרום

    סוער בדרום: שישה עשר אלף מחבלים התפרעו על גדר המערכת וכארבעים שיגורים בוצעו לעבר ישראל אך בחסדי שמים לא היו נפגעים | צה"ל תקף עשרות מטרות בעזה אך לא זוהו חיסולים

    שיגור • אילוסטרציה צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שבת סוערת בדרום הארץ. אתמול בערב חמאס והג'יהאד האיסלאמי שיגר ירי במספר מטחים, סה"כ כ-39 רקטות. מתוך 39 הרקטות- שתיים נפלו בשטח הרצועה, 17 יורטו, השאר נפלו בשטח פתוח.

    בחסדי שמים כל הרקטות יורטו, למעט אלו שכוונו לשטח פתוח. כמו כן, צה"ל תקף 87 יעדי טרור, ובשיאם – בניין מנגנון הביטחון הכללי של חמאס. "נדגיש שהנחיות פיקוד העורף עדיין תקפות, נעדכן ככל שיידרש בשינויים בנושא", אומרים בצה"ל ומוסיפים "יש להתבסס על הפלטפורמות הרשמיות של צה"ל ופיקוד העורף".

    סבב הרקטות הנוכחי החל ביום שישי אחר הצהריים בהפרות הסדר האלימות שהתרחשו השתתפו כ- 16,000 משתתפים, במהלכן השליכו המתפרעים בקבוקי תבערה ורימונים, ידו אבנים והבעירו צמיגים. בשני אירועים זוהו חציות של גדר המערכת לזמן קצר. האירועים היו תחת מעקב. במהלך האירועים תקפו מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל שלוש עמדות טרור של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

    השתלשלות האירועים מליל שבת ועד עתה:

    1. 22:05 – אזעקות צבע אדום בעיר שדרות ובמועצה האזורית שער הנגב. בוצעו 14 שיגורים. לוחמי סוללת "כיפת ברזל" יירטו שמונה שיגורים והשאר נפלו בשטחים פתוחים.

    2. 00:30 – מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל החלו בתקיפת מטרות טרור ברצועת עזה.

    3. 01:00 – ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, קיים הערכת מצב בקריה בהשתתפות בכירים בצה"ל ובשב"כ בעקבות ירי הרקטות לעבר עוטף עזה.

    4. 05:10 – במהלך הלילה, זוהו כשלושים שיגורים לעבר שטח הארץ. לוחמי "כיפת ברזל" יירטו כעשרה שיגורים. שתי רקטות נפלו בשטח הרצועה, היתר נפלו בשטחים פתוחים.

    5. 05:40 – במהלך הלילה, צה"ל החל בתקיפה עוצמתית ונרחבת של עשרות מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס בהן נתקפו כ- 80 יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס, ברצועת עזה.

    בשבת בבוקר:
    1. 07:05 – מטוסי קרב של צה"ל תקפו בניין בן 4 קומות, המשמש כמטה החדש של מנגנון הביטחון הכללי של חמאס, בשכונת דרג' בעיר עזה.

    2. 10:20 – אזעקה בעיר שדרות ובמועצה האזוריות שער הנגב, זוהו שישה שיגורים. חמישה מהם יורטו ע״י לוחמי כיפת ברזל.

    3. 11:55 – תקיפת שמונה יעדי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה.

    דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר: "במהלך הלילה שוגרו לשטח ישראל 39 רקטות, לוחמי כיפת ברזל יירטו 17 מתוכן. שתי רקטות נפלו בשטח הרצועה והשאר בשטחים פתוחים. הצלחה משמעותית של לוחמי כיפת ברזל. תקפנו 87 יעדי טרור, בינהם בניין המטה הכללי של חמאס, ומתחמי אימונים וייצור אמל"ח של חמאס. מי שעומד מאחורי הירי הוא הגי'אהד האיסלאמי. העברנו מסרים ברורים לכל הצדדים- אף אחד לא חסין".

    "אתמול הגיעו אל הגדר 16,000 איש להפסדים. לאחר שאפשרנו מעבר סיוע הומניטרי אל תוך הרצועה, הציפייה שלנו היא שהאירועים האלימים על הגדר יפסקו. חמאס נבחן במבחן התוצאה. חמאס הוא האחראי למה שקורה ברצועה ובאחריותו להשתלט על הנעשה באזור".

    הוא הוסיף ואמר: "תקיפת המטרות נעשתה בשיתוף פעולה של חיל האוויר, מודיעין ופיקוד דרום, שכללה איסוף יעדי טרור מדוייקים. אנחנו מוכנים לכל תרחיש וערוכים גם בהגנה האווירית וגם קרקעית".

    מעזה לא נמסרו דיווחים על פצועים, חרף התקיפות הרבות של צה"ל.



    0 תגובות