מיוחד: "כשראיתי את דו"ח שהצבא אינו מוכן למלחמה – הופתעתי"

    קובי פינקלר 1 Comment on מיוחד: "כשראיתי את דו"ח שהצבא אינו מוכן למלחמה – הופתעתי"

    "האלוף בריק פספס ובגדול" כך אומר קצין בכיר בזרוע היבשה לפרשננו לעניני צבא וביטחון, קובי פינקלר, ומפציר "רדו למתקני האימונים ותראו" וקובע: "האימונים שמתקיימים בצה"ל בהיקפם ובאיכותם אין להם אח ורע במדינות אחרות" | קצין השטח משיב

    כח שריון מול רצועת עזה בשבוע שעבר צילום: פלאש 90
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעיצומה של ההתכתשות בין האלוף יצחק בריק 'נציב קבילות החיילים' לבין הרמטכל רא"ל גדי אייזנקוט באשר למוכנות הצבא וחיל היבשה למלחמה אומר קצין בכיר בזרוע היבשה, לפרשננו לעניני צבא וביטחון, קובי פינקלר: "כשקראתי  את הדו"ח של נציב הקבילות שאומר שהצבא וזרוע היבשה כלל אינם מוכנים למלחמה, הופתעתי".

    למה הופתעת? אני שואל והקצין שמכיר היטב את כל נושא האימונים וההכשרות בצה"ל, יודע לקבוע ולומר בצורה מפורשת: "אני רואה את התנופה באימונים וביבשה ואין לזה אח וריע בהיקפים, לעומת מדינות אחרות ולעומת המציאות שהיתה כאן עד לפני מספר שנים".

    חצי מהשירות מוקדש לאימונים: הקצין, שהיה מופקד על יחידות מלאות ופיקד בשטח על הלוחמים  אינו מבין כלל את הנציב, "החיילים שמתאמנים היום 17 שבועות ושבעה עשר שבועות נוספים, נמצאים בתעסוקה מבצעית, מוכשרים בצורה הטובה ביותר האפשרית. עד לא מכבר היוו האימונים לא יותר משליש הזמן של החייל הסדיר. היום כשמשך זמן האימונים הוא מחצית מהשרות מביאים את הלוחם לתוצאות איכותיות במילואים".

    וגם לאמירה הזו יש התסייגות – "אין מוכנות של מאה אחוז. אני יכול לקבוע שמוכנות צבא היבשה עומדת על שמונים אחוזים וזה בהחלט מה שנדרש. תמיד יהיו חריגים, תמיד יהיו כאלו שאינם מרוצים. אבל להגיד שהצבא לא מוכן כלל למלחמה ואתם 'תפלו על הרגליים' (לשון הנציב), זו בהחלט אינה המציאות.

    מה השתנה? אני מבקש לדעת: "אתן לך דוגמא מעשית. ראשית הסבת תקציב של מיליארד שקל לטובת זרוע היבשה. שנית וזה העיקר, איכות האימונים. היום כשחייל מילואים  מגיע לאימון של חמישה ימים, החל מהיום הראשון הוא טובל באש וכך עד סוף היום החמישי כשבימים האחרונים לאימון הוא משתתף בתרגיל כתף אל כתף, עם היחידות המקבילות לו וכאלו שיהיו איתו בעת הלחימה, כמו הנדסה, תותחנים, שריון ועוד. זו בהחלט מהפיכה בצבא ואני יכול לקבוע מפורשות שרמת האימונים ואיכותם נמצאים ברמה הטובה ביותר" אומר הקצין.

    "האלוף בריק פספס בגדול" הוא אומר. "רדו למתקני האימונים ותראו עד כמה טעה". חיילי מילואים שהיו באחרונה באימונים אכן מאששים את דבריו. אז מה בער לנציב הקבילות לצאת בהכרזה כזו?לאיש וגם למקורביו אין תשובות.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אם לא הייתי שומע את בריק בצורה מלאה הייתי מאמין לאלוף הזה…כמה קל לזרות חול בעיניים… קובי היקר פינקלר האם שמעת בצורה מלאה את בריק לפני שאתה מעביר מידע …הרי זה דומה לייחצן לא לכתב\פרשן\חוקר