האזינו: הזמר והחזן דניאל דהאן בשילוב ייחודי

    קלמן טלר 2 Comment on האזינו: הזמר והחזן דניאל דהאן בשילוב ייחודי

    באחת מהופעותיו של דניאל דהאן בסידני שבאוסטרליה, תוך כדי חיפוש אחר השיר המתאים שיחבר את לבבות המתפללים לתפילה ולשירה, צף לו הגעגוע לירושלים במלוא עוזו ואיתו הרעיון של מנגינת 'ירושלים של זהב', מיותר לציין שהקהל כולו הצטרף בהתלהבות ובדבקות לשיר המרגש | עכשיו מגיע הקאבר בביצוע אקוסטי

    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דניאל דהאן – זמר וחזן שמופיע בקהילות יהודיות בארץ ובחו"ל, בשבתות חגים ובמועדים שונים, מגיש בימים אלו קאבר לשיר 'ירושלים של זהב' בגירסה מיוחדת משלו – "להיות לכם".

    ברבים מבתי הכנסת בעולם נוהגים לשיר את הקטע של 'הוא אלוקינו' הנאמר ב'קדושה' בתפילת מוסף בשבת במנגינה כזו או אחרת, כך קרה שבאחת מהופעותיו של דניאל בסידני שבאוסטרליה, תוך כדי חיפוש אחר השיר המתאים שיחבר את לבבות המתפללים לתפילה ולשירה, צף לו הגעגוע לירושלים במלוא עוזו ואיתו הרעיון של מנגינת 'ירושלים של זהב', מיותר לציין שהקהל כולו הצטרף בהתלהבות ובדבקות לשיר המרגש והגעגוע לירושלים ריחף באוויר, כשמאז לא פוסח דניאל על אף תפילה בארץ או בחו"ל מבלי לבצע את "להיות לכם" במנגינה מרגשת זו.

    בימים אלו לאחר בקשות חוזרות ונשנות נכנס דניאל לאולפן והקליט את "להיות לכם" בביצוע אקוסטי ומרגש, כדי שגם אתם בכל מקום בעולם תרגישו את אווירת התפילה המיוחדת אותה משרה דניאל בתפילותיו לפני העמוד.

    מכאן והלאה אנחנו משאירים לכם את "להיות לכם" – תהנו!

    קרדיטים:
    לחן: נעמי שמר.
    הקלטות: דייויד טויב.
    אולפני 'טנור' – מיכאל צי.
    מיקס ומאסטרינג: אבי ז'אנו.
    צילום סטילס: m.r. production



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      עם כל הכבוד לזמר/חזן דהאן , "הוא אלקינו" (מתוך כתר למוסף) בלחן של "ירושלים של זהב", אינו כלל וכלל, חידוש של הנ"ל. לחן זה נהוג עשרות בשנים בבתי כנסת ספרדיים בנוסח ירושלמי ואחרים.

    2. 1

      פכככ זה מנגינה מקובלת בקטע הזה בבתי כנסת הספרדים..