עדות: הרב שלמה קורח זצ"ל זעק על גניבת ספרי התורה התימניים

    איתי גדסי No Comments on עדות: הרב שלמה קורח זצ"ל זעק על גניבת ספרי התורה התימניים

    בוועדה הדנה בחטיפת של בני עדות תימן המזרח והבלקן, נפתח היום הדיון הראשון על היעלמות ספרי התורה של בני העדה. הרב רצון ערוסי דיבר בישיבה על דברים שזעק מרן הרב שלמה קורח זצ"ל בנושא

    מרן הרב שלמה קורח זצ"ל צילום: פלאש 90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זעקת הרב: במסגרת הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן מזרח והבלקן. נפתח היום (שלישי) הדיון הראשון על היעלמותם של ספרי התורה של בני עדת תימן. אחד מהעדים החשובים שהיו אמורים להגיע אל הוועדה, הוא רבה של בני ברק מרן הרב שלמה קורח זצ"ל.

    רבה של קריית אונו, הרב רצון ערוסי התייחס לעדותו וזעקתו של מרן הרב שלמה קורח זצ"ל: "הרב שלמה קורח זצ"ל זעק כל חייו על גניבת ספרי התורה של עולי תימן; על המדינה להתנצל ולשפות את המשפחות".

    הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן קיימה היום ישיבה ראשונה בנושא גזלת רכושם של יהודי תימן עם עלייתם ארצה. את הישיבה הקדישה יו"ר הוועדה קורן לע"נ של הרה"ג רבי שלמה קורח זצ"ל שנפטר אמש ועדותו תוכננה לבוא בוועדה. בישיבה נשמעו עדויות אישיות על הרכוש שאבד למשפחות תימן עם עלייתם ארצה.

    יו"ר הוועדה ח"כ נורית קורן: "נוכחנו לשמוע לראשונה מגופים רשמיים כמו הספרייה הלאומית שמחזיקה בכתבים וספרים של עולי תימן שמודים שזה בידם. איך קרה שמדינת ישראל שמרה על כל זה עד היום בשקט? המסמכים מגלים שלא רק שכולם ידעו על הגניבה, גם ידעו בדיוק את היקפה ופרטיה. הנכסים האלו שידועים ומזוהים עם המשפחות, נמצאים בספריות ובמוזיאוניים – נדרוש מכולם להשיב את הנגזל".



    0 תגובות