יש דין: 'בתי הדין' יוכלו להגביל את 'כרטיסי האשראי' של סרבני הגט

    איתי גדסי No Comments on יש דין: 'בתי הדין' יוכלו להגביל את 'כרטיסי האשראי' של סרבני הגט

    לאחר שלבית הדין ניתנה הסמכות להגביל את הצ'יקים של סרבני הגט, החוק התעדכן היום ומעתה גם כרטיס האשראי יוגבל

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצעת חוק בתי דין רבניים, המגבילים את השימוש בכרטיסי האשראי לסרבני גט, שיזם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) עברה  היום (ראשון) בועדת שרים לחקיקה

    ביאור החוק הוא בעצם סרבן גט, יתאפשר להטיל עליו סנקציה נוספת והיא הגבלת השימוש בכרטיס האשראי.  לפי חוק בתי דין רבניים, מעניק לדייני בתי הדין הרבניים כלים שונים כדי לשכנע סרבני גט המעגנים את נשותיהם בניגוד לפסיקת בתי הדין, להתיר את נשותיהם מעגינותן.

    אחת מהסנקציות הקבועות בחוק היא הכרזתו של סרבן הגט כלקוח מוגבל מיוחד לפי חוק שיקים ללא כיסוי,הטלת סנקציה זו מונעת מהסרבן להשתמש בשיקים.

    מאז נחקק החוק (95), אמצעי התשלום בישראל השתכללו והשתנו, וכיום רק בחלק זעיר מהעסקאות נעשה שימוש בשיקים, כאשר רוב הרכישות מתבצעות באמצעות כרטיסי אשראי. עקב כך איבדה סנקציה זו מיעילותה וכמעט שאינה מהווה עוד איום על סרבני הגט.

    כיום כרטיס אשראי מהווה מצרך יסוד שכמעט ולא ניתן לנהל חיים סבירים בלעדיו. לפיכך מוצע להוסיף לרשימת הסנקציות שעומדות לרשות הדיינים, גם אפשרות להגביל את סרבן הגט מלהנפיק או לעשות שימוש בכרטיס אשראי, במטרה לשכנעו לתת גט ולהתיר את אשתו מעגינותה.

    ח"כ בצלאל סמוטריץ': "רק במאמץ מתמשך ועיקש נצליח למגר את התופעה הפסולה של סרבנות הגט. החוק הזה נכתב בשיתוף פעולה עם בית הדין הרבני ונועד להעניק סנקציה נוספת אותה אפשר יהיה להפעיל נגד סרבני וסרבניות גט. מי שישתמש בהלכה כקרדום לחפור בו ימצא את כולנו ניצבים מולו. נמשיך לשמר את המסגרת היהודית הקדושה של מוסד הנישואין ונקשה ככל הניתן על מי שינצל את המערכת לרעה."

    הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו בירך על אישור החוק להגבלת שימוש בכרטיסי אשראי לסרבני גט בוועדת השרים לענייני חקיקה ואמר ״האישור של החוק בוועדה הינו עוד אבן דרך במלחמה חסרת הפשרות בסרבני ובסרבניות גט, אני קורא לחברי הכנסת להשלים את החקיקה הזו בהקדם האפשרי, למען אותם נשים עגונות אשר ממתינות חודשים ושנים לגט המיוחל.״



    0 תגובות