- רדיו קול חי - -

כתב אישום: שני תושבי יפו הצטרפו לדאעש בסוריה

פרקליטות מחוז ת"א הגישה לבית המשפט השלום בעיר כתב אישום נגד עבד אלמלק עספור ואדם אבו שחאדה, תושבי יפו, בגין ניסיון יציאה שלא כדין משטחי ישראל לזירת הג'יהאד בסוריה.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד רוני מודריק, תופעה של יציאת אזרחים ותושבים מישראל לזירת הג'יהאד האסלאמי בסוריה, כדי להשתתף בלחימת המורדים נגד הממסד הסורי טומנת בחובה סיכון ממשי, כי ההכשרה האידיאולוגית והצבאית אותה יעברו שם, תנוצל על ידם בין היתר לצורך פעילות חבלנית עוינת נגד הממסד הישראלי ובנוסף, התופעה טומנת בחובה סיכון ממשי, כי גורמי הג'יהאד ילקטו מן הישראלים המגיעים אליהם מידע אסטרטגי וטקטי בנושאים שונים אודות ישראל, בהיותם אזרחי ישראל או תושביה. באמור, יש בכדי לסכן באורח ממשי את ביטחונה של מדינת ישראל.

עספור גילה עניין הולך וגובר בארגון המדינה האסלאמית דעא"ש ובארגון "ג'בהת א-נצרה" ופעילותם, תוך שפיתח הזדהות אידיאולוגית עם פעולות ארגוני הטרור וערכיהם והחליט בסוף שנת 2015 לצאת לאיזור הלחימה של הארגונים בסוריה. בתחילת שנת 2016 יצר עספור קשר עם אדם הקשור לארגונים דרך "טוויטר", שהפנה אותו לרשת ה"טלגרם" שבה יוכל ליצור קשר עם גורם סורי שיסייע לו להיכנס לשטחי סוריה.

עספור הציע לאבו שחאדה להצטרף אליו, והאחרון הסכים. כך, החליטו הנאשמים לצאת מישראל ולהיכנס לסוריה, דרך טורקיה, וזאת כדי לחבור לכוחות ארגון דעא"ש או ג'בהת אל נוצרה או אחראר א-שם, להשתתף בפעילותם ולסייע בלחימה אל מול הממסד הסורי. בהגיעם לאיסטנבול, המתינו הנאשמים להנחיות מהגורם הסורי, שהורה להם להמתין יום-יומיים להנחיות, אולם משלא יצר איתם קשר, הבינו הנאשמים כי הקשר עימו ניתק ושבו לישראל.