יום לאחר הסערה: הדרום חוזר לשגרה; ההגבלות על עזה הוסרו

    קובי פינקלר No Comments on יום לאחר הסערה: הדרום חוזר לשגרה; ההגבלות על עזה הוסרו

    בתום ישיבת קבינט מדיני בטחוני שהתקיימה אל תוך הלילה הוחלט על צעדי רגיעה בדרום הארץ | צה"ל: "הוחלט על הסרת מגבלות התגוננות באזור עוטף עזה"

    ישיבת קבינט בממשלה הקודמת צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המתיחות בדרום. היום (חמישי) הודיע דובר צה"ל כי המצב בדרום עומד בפני רגיעה ועל כן, בתום הערכת המצב הוחלט על הסרת מגבלות התגוננות באזור עוטף עזה.

    כזכור, אתמול בשעות הערב התקיימה ישיבת קבינט מדיני בטחוני בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון. קודם לכן נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי מערכת הביטחון וקיים הערכות מצב רבות.

    בתום הישיבה, שנמשכה אל תוך הלילה, לא יצאה הודעה רשמית באשר לכוונות ישראל אך הבוקר, כאמור, נראה שהוחלט שלא להמשיך את התגובה ולהמשיך במאמצי הרגיעה מול ארגון הטרור חמאס.

    רק בתחילת השבוע, היה זה שר הביטחון אביגדור ליברמן שקיים הערכת מצב באוגדת עזה עם סגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד דרום, אלוף הרצי הלוי, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס, מח"טים ומג"דים ולאחר מכן נפגש עם חיילים. בהערכת המצב אמר: "עמדתי היא ברורה מאוד בכל הפורומים, גם פה במפגש באוגדת עזה, גם במפגשים עם המטה הכללי, בוועדת חוץ וביטחון וגם בשיחות פתוחות עם התקשורת ועם הציבור. אנחנו חייבים להנחית מכה קשה על חמאס, וזאת הדרך היחידה להחזיר את המצב לקדמותו ולהוריד את רף האלימות ל-0 או כמעט ל-0, או לרמה של ה-29 במרץ. זאת חייבת להיות החלטת קבינט, לצערי לא שר הביטחון ולא ראש הממשלה, ולא ראש הממשלה יחד עם שר הביטחון, לבד לא יכולים לקבל החלטה כזו. זאת החלטת קבינט, לפחות עמדתי היא ברורה כמו שאמרתי בכל הפורומים הביטחוניים וגם בעמדה פומבית".

    "כששואלים אותי מה השתנה, מה קרה פתאום, למה דווקא עכשיו, תמיד יש איזשהו רגע שבו אתה חייב לקבל החלטה. מבחינתי הרגע הזה הוא מה שקרה ביום שישי האחרון. אחרי שאפשרנו לאנשי האו"ם להכניס 4 מכליות דלק בבוקר, בערב קיבלנו פרץ של אלימות, גל של אלימות בפרופיל שלא זכור לי הרבה זמן".

    "אנחנו ראינו גם הצהרות של ראשי חמאס, כולל איסמעיל הנייה, שאמר בצורה ברורה: 'לא דלקים ולא משכורות יפסיקו את הפעלת האלימות מצד חמאס. המטרה שלנו היא להגיע להסרת המצור'. הסרת המצור יש לזה פירוש אחד: יכולת חופשית באין מפרע להכניס נשק, להביא אנשי חיזבאללה איראנים לתוך רצועת עזה, ולזה אנחנו לא נסכים מעולם. צריך גם להבין שיש כל מיני פרשנים ואני שומע 'כן אכן הנייה אומר שהם לא יפסיקו, אבל הוא אומר את זה רק כלפי חוץ, הוא צריך לרצות את דעת הקהל בפנים, בתוך רצועת עזה'".

    "אני חושב שזה הפגם הגנטי של העם היהודי – אנחנו תמיד מנסים לא להקשיב מה אומר הצד השני, וכל הזמן מנסים לפרש את זה אחרת. אני מציע שנקבל את הדברים כפי שהם, כשחמאס אומר 'לא נוותר על הפעלת האלימות על הגדר עד שלא תסירו מצור', צריך לקבל את זה כמו שזה בלי פרשנות. הניסיונות האלו לפרשן, בהיסטוריה שילמנו על זה מחירים כבדים מדי, גם בשנות ה-30, ואני כבר זוכר בסוף שנות ה-70 עם עליית חומייני לשלטון באיראן, צריך לקבל דברים כפי שהם. כשחמאס אומר שהם מעולם לא יסכימו להפסיק את האלימות על הגדר בלי שנסיר את המצור, אז אני מקבל את זה כפי שזה. ועוד פעם הם רוצים להגיע למשכורות, לדלקים, לכל ההטבות בלי לתת שום דבר, בלי הסדר בנושא שו"ן, בלי לוותר על הסעיף המרכזי באמנה שלהם- השמדת מדינת ישראל, וכמובן בלי לוותר על ייצור נשק וחפירת מנהרות. מבחינתי יש נוסחה אחת ויחידה: שיקום תמורת פירוז. אנחנו ניסינו את כל האפשרויות, אמרתי, אני חושב שאת השלב הזה מיצינו עד הסוף, כרגע צריך לקבל החלטות ואני מקווה שהקבינט יקבל החלטות נכונות".

    אך חרף דבריו לתקשורת, ההחלטות שהתקבלו משדרות מסרים אחרים.



    0 תגובות