- רדיו קול חי - -

טור חדש: כשהמדרגות הנעות לא פעלו \\ אריאל כהן

כשהמדרגות הנעות בתחנת הרכבת החדשה לא פעלו.

אחד הנושאים המצויים בשיחה בין בני אדם היא הטכנולוגיה המתקדמת, כאשר בתקופה האחרונה חזית ההתקדמות הטכנולוגית מדבר על אוטומציה מלאה של רובוטים אשר יבצעו פעולות במקום בני האדם. בחברות רבות בתחומים מגוונים משמשים ומפתחים מערכות מתקדמות לכך שההפעלה של מוצרים תהיה באוטומציה מלאה או בדיבור עם המכשירים.

כאשר המכשיר המשוכלל בעולם נברא לפני קרוב ל-6,000 שנה והוא בן האדם אשר הטכנולוגיה קיימת, הכי מתקדמת, קיימת בו. הכירו את ה"הרגלוני" זה המנהל הרובוטי שמחליט מה נעשה, מה נחשוב ומה נחליט, במה נאמין ובמה נטיל ספק.

אז מה מפעיל אותנו בעצם?

אחד מן הדוגמאות המצויות אצל רבים מאיתנו, ההימנעות שלנו מלעשות דברים אשר לדעתנו לא יצאו טוב כי אנחנו לא מבינים בזה, כי יש מקצועיים מאיתנו, כי אולי ניכשל, כי אולי ואולי, מנגד רבים סביבנו אולי אנשים יותר רגילים מבחינתנו, פתאום יוזמים, מקימים, מארגנים ופועלים בכל מיני תחומים (ואפילו מצליחים).

אז מה גורם לנו להימנע ולהם להצליח? אנחנו פחות טובים?

עולם האימון האישי והעסקי מחדד לנו את המחשבות והאמונות שלנו על עצמנו.

השבוע הגעתי לראשונה לתחנת הרכבת החדשה בירושלים, בניגוד לתחנות אחרות היא ממוקמת בבטן האדמה המדרגות הנעות לא עבדו כך שהיה צורך לעלות רגלי, לאחר העלייה פתאום שמתי לב כי רגלי כואבות, אם הייתי במצב כושר שונה מאותו יום מסתבר שלא היו לי כאבים אלו, כי כולנו יודעים שהגוף שלנו מורכב משרירים, וכל עוד השרירים יהיו פעילים כך היכולות הפיזיות שלנו גדלות, עולם השרירים קיים גם במחשבות באמונות ובאיך שאנו מורגלים לחשוב ולהאמין על עצמנו כל עוד אנו לא נאמין בעצמנו ונציב לעצמנו מטרות ממוקדות, בכל תחום בחיינו כך התוצאות שלנו יהיו בהתאם.

כל עוד נזניח ולא נפעיל את המחשבות שלנו לשאוף גבוהה, אז המיינד (המוח האוטומטי) שלנו יקח אותנו למטה, דבר שלא משפר את איכות החיים הביצוע שלנו ולא את האמונה שלנו בהצלחה בדרך.


הכותב הינו יועץ חדשנות למגזר החרדי ומאמן אישי ועסקי מטעם תות תקשורת ותוצאות.

מאמר זה הינו ראשון ופתיח בסדרת מאמרים שהתפרסמו ויתמקדו בנקודות מעשיות בחיי היום יום בהיבטים שונים. בע"ה יחד נצמח בטור שבועי שיעלה בעזרת השם כל יום שני.
לתגובות והערות [email protected]