תעלומה על גדות הירקון: בגדי נער דתי הקפיצו צוללנים לחיפושים

    בנצי לייזרוביץ 3 Comment on תעלומה על גדות הירקון: בגדי נער דתי הקפיצו צוללנים לחיפושים

    ערנות של אזרח מודאג, הקפיצה את משטרת ישראל ויחידת הצוללנים של ארגון זק"א בערב שבת, המדובר הוא במערום בגדים מסודר שהתגלה על גדול הירקון ללא בעליו, החשש הוא כי נער שנכנס להתרחץ נעדר. בזק"א מבקשים כי אדם שמזהה את בגדי הנער יעדכן את הארגון בדחיפות | כל הפרטים

    הכוחות בשטח
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יחידת הצוללים של זק"א ערכו חיפושים נרחבים במהלך ליל שבת בעקבות קריאה למוקד זק״א פניה שהתקבלה ממשטרת ישראל דקות ספורות לפני כניסת השבת לסיוע בחיפושים לאחר שאזרח שטייל לאורך נחל הירקון הבחין במערום בגדים מסודרים של ילד ובהם נעלים כיפה ציצית ושעון יד זאת בקרבת בריכה שעל גדותיה עץ עם חבל ממנו נוהגים ילדים לקפוץ לתוך המים, הבגדים נראו ככאלו שנמצאים שם זמן מועט ועוררו חשד לילד דתי שקפץ למים ונלכד בתחתית הבריכה.

    בשל סמיכות האירוע לשבת הוקפץ למקום מפקד זק״א מרחב שרון ישראל גודלבסקי וזאת על מנת לבצע הערכת מצב מהשטח והעברת נתונים לשאלת רב והכרעתו בדבר הפעלת חיפושים בשבת. לאחר שהנתונים מהשטח הועברו לשאלת רב פוסק, הורה הרב לצאת לחיפושים מהר ככל האפשר לאור החשש המוחשי לחיו של ילד.

    יחידת הצוללים של זק״א הוקפצה למקום ומתנדבי היחידה שרק כמה שעות קודם לכן טיפלו בהוצאת גופת צולל שנלכד בסלעים בחוף פלמחים, החלו בסריקת קרקעית הנחל עד לשלילת מציאת הילד בקרקעיתו. לאור העובדה כי לא התקבלה תלונה על נעדר משך כל זמן החיפוש – הוחלט על הפסקת החיפוש במים וזאת עד להערכת מצב שתעשה המשטרה בעקבות תלונה אם וככל שתתקבל.

    יצוין כי במהלך החיפושים הונפצו הודעות חסרי אחריות אודות ילד שאיים להתאבד ובגדיו נמצאו על שפת הנחל מה שגרם להקפצת מתנדבים רבים ללא כל צורך.

    חיים אוטמזגין מפקד יחידת הצוללים של זק"א: "מדובר בעוד אירוע בו נאלצים המתנדבים להותיר משפחה לסעודת השבת לבד לצורך ביצוע משימה עם חשש של פיקוח נפש, היציאה לאירועים אלו נעשית רק לאחר קבלת הכרעה הלכתית מרב פוסק לאחר שהנתונים נפרשים בפניו, גם הפעם הגיבו מתנדבי יחידת הצוללים במהירות ובמקצועיות ובצעו משימה מורכבת של סריקת עשרות מטרים של קרקע בוצית עכורה בעומק של 2 מטר מתחת לפני המים עד לשלילת הימצאות הקטין בבריכת הנחל."

    ארגון זק"א פונה למי שמזהה את בגדי הילד ויודע אם הילד חזר לביתו ושכח את הבגדים ליצור קשר עם מוקד זק״א במספר 1220 ללא כוכבית וזאת על מנת לשלול סופית קיומו של ילד נעדר שטרם התקבלה תלונה על היעדרותו.

    צילום: איברהים חוסאן.

    WhatsApp Image 2018-10-06 at 21.14.07 WhatsApp Image 2018-10-06 at 21.14.08(1) WhatsApp Image 2018-10-06 at 21.14.08 WhatsApp Image 2018-10-06 at 21.14.09(1) WhatsApp Image 2018-10-06 at 21.14.09



    3 תגובות

    מיין תגובות