מטוס החמקן ה-F35 – אורך חיי השירות ארוכים מהצפוי

    קובי פינקלר No Comments on מטוס החמקן ה-F35 – אורך חיי השירות ארוכים מהצפוי

    בבדיקות חוזק סטטיים ומבחני כשירות ארוכים, עומס ויכולת תחזוקה. הוכיח מטוס החמקן יכולת עמידה ב-24,000 שעות טיסה הרבה יותר ממה שציפו מהנדסי החברה

    במהלך בדיקות מטוס החמקן צילום: לוקהיד מרטין
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשרד המשותף לניהול תוכנית ה-F-35 ולוקהיד מרטין, השלימו ניסויי חוזק סטטיים, ניסוי הפלה וניסויי עמידות, והתוצאות המוקדמות מצביעות על פוטנציאל להגדלת אורך החיים של ה-F-35A בשירות.

    הבדיקות הקפדניות אישרו את חוזקו של מבנה המטוס ואת גמישותו להפעלת עומסים כדי לעמוד בתנאים התובעניים שבהם הוא יפעל במהלך פעילותו המבצעית. התוצאות הסופיות של הניסויים יסייעו לניהול צי המטוסים ולחיזוי דרישות התחזוקה במשך עשרות שנות פעילות.

    הניסויים הקרקעיים כוללים בדיקות עמידות של מבנה המטוס כולו בשלושת הדגמים של ה-F-35, כאשר המבנה מועמס במתקני ניסוי מיוחדים ובמעבדות כדי לדמות את העומסים הפועלים על הקרקע ובטיסה בתנאים שונים. אורך החיים שתוכנן ל-F-35 מסתכם ב-8,000 שעות טיסה,

    אך בניסויים הקרקעיים נדרש המבנה להוכיח את עמידותו בשני מחזורי חיים, דהיינו 16,000 שעות. ה-F-35A עבר את הדרישות במידה ניכרת והוכיח בניסויים הקרקעיים את עמידותו בשלושה מחזורי חיים שלמים, דהיינו דימוי 24,000 שעות טיסה – דבר שנותן ביטחון באפשרות להגדיל את אורך החיים בשירות.

    מבנה ה-F-35A השלים את ניסויי החוזק הקרקעיים במפעלי BAE Systems בבריטניה, בעוד דגמי ה-F-35B ו-F-35C עברו את הניסויים במפעלי לוקהיד מרטין בפורט וורת' שבטקסס. כל הדגמים עוברים בדיקות פירוק לרכיבים במכון הלאומי למחקר תעופתי בוויצ'יטה שבקנזס.



    0 תגובות