ברוך דיין האמת: ד"ר מרדכי סובול ז"ל

    קלמן טלר 11 Comment on ברוך דיין האמת: ד"ר מרדכי סובול ז"ל

    אבל כבד בעולם החזנות והתרבות היהודית: ד"ר מרדכי סובול, ממחיי החזנות בדורנו, חתן פרס ירושלים ופרס החינוך מנשיא המדינה על תרומתו להחייאת החזנות בישראל – נפטר בפתאומיות מאירוע מוחי בגיל 67

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אבל כבד ירד ברחבי עולם החזנות והתרבות היהודית בעקבות פטירתו של הד"ר למוסיקה יהודית מרדכי סובול, בן 67, כתוצאה מאירוע מוחי בעת ששהה בארצות הברית בתפילות החג.

    מרדכי סובול, תושב פתח תקווה, נולד ב-1951, בתל אביב למאיר וזיסל, ניצולי שואה. סובול נחשב לאחד ממחיי החזנות בדורנו והיה מקובל כבר הסמכא מספר אחד בעולם בתחום החזנות. ד"ר סובול הגיש במשך שנים רבות את התכנית "לפני התיבה" ב"קול חי".

    סובול קיבל את פרס החנוך מידי נשיא המדינה יצחק נבון בשנת 2006, וכן הוענק למרדכי סובול פרס ירושלים על תרומתו המיוחדת להחייאת החזנות בישראל.

    סובול שימש כמנהל מוסיקאלי ומנצח קבוע של התזמורת הסימפונית "יובל". מאחוריו מאות רבות של קונצרטים בארץ ובעולם בהם ניצח על תזמורות סימפוניות רבות, והקים אחריו דורות של חזנים.

    את תורת החזנות ורזי נוסח התפילה למד מרדכי סובול מגיל שמונה אצל החזן שלמה רביץ ז"ל. שלמה רביץ קירב אותו וראה בו ממשיך דרכו בחזנות.

    ד"ר מרדכי סובול חיבר ותיזמר מאות יצירות, והיה מוזמן דרך קבע לפסטיבלים למוסיקה בכל העולם, בין השאר בניו יורק, ורשה ומונטריאול.

    בין מפעליו המוסיקאלים הרבים עשרות רבות של תקליטים עם מיטב הזמרים. סובול הכשיר במהלך השנים את החזנים המובילים בעולם, ובהם יצחק מאיר הלפגוט, יעקב למר, חיים אדלר, צבי וייס, נתנאל הרשטיק ועוד.

    בקונצרטים הרבים שערך, שיתף פעולה הן עם החזנים המובילים בעולם, אותם טיפח מתחילת הקריירה שלו, והן עם זמרים ישראלים כמו דוד ד'אור ועמיר בניון.

    בקרב משפחתו ומוקירי זכרו סיפרו כי "סובול היה יהודי וציוני בכל רמ"ח אבריו, אשר קיבל עשרות הצעות לעזוב את הארץ ולשמש כחזן בחו"ל, אך סירב לכולם. הוא היה ראוי לקבל את פרס ישראל, ובמקום זאת מובא לקבר ישראל".



    11 תגובות

    מיין תגובות
    1. 10

      כואב הלב
      כולנו עברו עכשיו אתו את הקול הבא

    2. 9

      בס"ד

      עצוב עצוב. לא יודע אדם מה ילד יום!

    3. 7

      ברוך דיין האמת …… אין מילים לתאר את האבדה……..

    4. 6

      ברוך דיין האמת…. איזו אבידה….

    5. 5

      ה' ישמור אמאלה כולי צמורמורות ובכי

    6. 4

      יאוו אני פשוט לא מאמינה!!! ברוך דיין האמת.
      זה בא כל כך בפתאומיות…

      1. זהבית
        מפרצת במוח-מגיעה בדרך כלל בפתאומיות וללא סימנים מקדימים. לצערי-זה קרה גם לבת דודי בת 67 ביום ב' של ראה"ש

    7. 3

      אני בכלל לא מעכל ברוך דין האמת