על פי החוק: בית המשפט הורה להכיר בגיורת בבית דין פרטי

    איתי גדסי 1 Comment on על פי החוק: בית המשפט הורה להכיר בגיורת בבית דין פרטי

    בית המשפט המחוזי בירושלים הורה למשרד הפנים להכיר בגיורה של אשה שעברה את תהליך הגיור דרך בית דין פרטי שלא מוכר על ידי הרבנות הראשית לישראל

    בית משפט • אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פסיקה שערורייתית של בית המשפט המחוזי בירושלים, מאיימת על החיבור ההכרחי בין עולם הרבנות וההלכה לבין החוק במדינה. בידיעה שהובאה בידיעות אחרונות נחשף כי בית המשפט המחוזי בירושלים הורה למשרד הפנים לרשום כיהודיה, גיורת שעברה את תהליך הגיור בבית דין פרטי שלא פועל במסגרת הרבנות הראשית לישראל.

    שר הפנים אריה דרעי הגיב לפרסום ואמר: "הפסק אינו מחדש דבר ולא מהווה הכרה מהותית בגיור. מדובר בפסק דין שאין בו כל חדש. משנת 2002, בעקבות פסק דין נעמ"ת של בית המשפט העליון, ניתנו פסקי דין המצהירים על גיורים פרטיים, רפורמים וקונסרבטיביים, שעברו אזרחים או תושבים לצורך רישום בפרטי הדת והלאום במרשם האוכלוסין, שאינו מהווה אפילו ראיה לכאורה לנכונותו. לכן, כבר משנת 2002 נמחק פרט הלאום מתעודת הזהות".

    לדבריו: "פסק הדין ניתן באוגוסט, והוא לא מחדש דבר. הוא לא מורה שום דבר למשרד הפנים או למרשם האוכלוסין, אלא רק מצהיר על הגיור לצורך המרשם בלבד ואינו מהווה הכרה מהותית בגיור. בכל הנוגע להכרה בגיורים לצורך שבות או לכל דבר ועניין, ניתנו המלצות ועדת משה ניסים, שרה"מ עדיין לומד אותן, ופסק הדין הזה לא מתייחס לכך כלל וכלל".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חחח אנשים חכמים מאוד !!!! מה משמח בהתערבות של בית המשפט!!!! הרי כל הקטע זה שהרבנות תכיר בגיור. שהגיור לכעורה לגיטימי ! ואז. מה??? תבוא איזה פוסטמה. לרבנות עם אדון יענקוביץ ותרצה לעשות חתונה כדת וכדין. מה יעזור לה. הרבנות לא מכירה בגיור שכזה!!! ועוד אם חלילה בית המשפט יכפה דעתו על הדיניים. נו ואז. זה יעשה אותה יהודיה? חחח הם פשוט יעשו כוכבית קטנה ברישום שלה. והיא תתחתן. נגיד כן. ואז יצאו לה ארבע ילדים חמודים!!! משהו!!
      ואז הם יגדלו. וגם הם ירצו להתחתן בבוא היום. ואז. שהם ירצו להתחתן ברבנות. אוי ואי. הם יגלו שלאמא שלהם. יש כוכבית קטנה ברשום. וכבר נוצרו לך ארבעה פסולי חיתון. מה הועילו חכמים בתקנתם. פשוט בית המשפט הזה הזווי. למה לא ללכת על דרך המלך. ולהבין שהדת. זה לא בית משפט חחחח