המעניש: נתניהו הורה לסגור את שגרירות ישראל בפרגוואי

    שלמה ריזל No Comments on המעניש: נתניהו הורה לסגור את שגרירות ישראל בפרגוואי

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה על סגירת שגרירות ישראל באסונסיון בפרגוואי, עקב העתקת השגרירות של פרגוואי חזרה לתל אביב | שגרירות ישראל בפרגוואי נפתחה מחדש ב-2015 לאחר שנסגרה עקב קיצוצים | מי שיכולה להפגע מהחרפת היחסים היא דווקא פרגוואי

    באירוע פתיחת השגרירות בירושלים לפני חודשיים צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דיפלומטיה לוחמנית: בעקבות הודעת ממשלת פרגוואי היום (רביעי) כי תעתיק את השגרירות החדשה שלה בירושלים חזרה אל תל אביב, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו בצעד חסר תקדים לסגור בתגובה את שגרירות ישראל בפרגוואי.

    לאחר הודעת פרגוואי, הורה ראש הממשלה להחזיר את השגריר להתיעצויות, משרד החוץ הוציא הודעה בה נאמר: "ישראל רואה בחומרה רבה את ההחלטה החריגה של פרגוואי שתעיב על היחסים בין המדינות".

    אח"כ הורה ראש הממשלה להחריף את התגובה ובצעד חסר תקדים הורה נתניהו לסגור את השגרירות בפרגוואי.

    יחסי ישראל פראגווי, ידעו עליות ומורדות תמיד. ב-2005 סגר משרד החוץ את השגרירות באסונסיון בירת פרגוואי, עקב קיצוצים. ב-2014 ישראל שלחה סיוע רפואי וכסף למדינה לאחר אסונות ושטפונות שפקדו את המדינה, לאחר הסיוע הרב הלכו היחסים והתהדקו.

    פרגוואי הייתה הראשונה להעביר את השרירות לירושלים כבר ב-2013 ואח"כ הועברה לתל אביב, שגרירות ישראל נפתחה מחדש ב-2015 כחלק מהידוק היחסים של נתניהו עם מדינות דרום אמריקה.

    באפריל 2018 הודיע נשיא פרגוואי הורסיו קרטס על העברת השגרירות שוב לירושלים, ב21 במאי השנה הועברה השגרירות לגן הטכנולוגי מלחה בירושלים, במעמד ראש הממשלה.

    ביחסים הכלכליים של ישראל פרגוואי, ישראל מייצאת למדינה בסכום של 3.5 מיליון דולר, בעוד פרגוואי מייצאת לישראל, סחורה בשווי קרוב ל60 מיליון דולר. מי שיכולה להפגע מהידרדרות היחסים כאן היא פרגוואי. לכן נתניהו מעניש בחומרה את המדינה הסוררת ובצדק, אי ענישה עלול להוביל מדינות נוספות להחזיר את השגרירות לתל אביב, או לבטל תוכניות העברה.



    0 תגובות