קרובים ליעד: סקר חדש מעניק ל'הליכוד' 36 מנדטים

    יעקב גפן 2 Comment on קרובים ליעד: סקר חדש מעניק ל'הליכוד' 36 מנדטים

    סקר בחירות חדש מעניק ל'הליכוד' 36 מנדטים | קואליציית הימין עולה ל-75 מנדטים עם אורלי לוי | 'הבית היהודי' לא ניזוק מעליית 'הליכוד' ומגיע ל-11 מנדטים | למרות הקמפיינים האגרסיביים כחלון מתכווץ | 'המחנה הציוני' מתרסק

    העם רוצה את הימין ונתניהו. פעיל ליכוד מצטלם עם נתניהו בכנסת צילום: פלאש 90
    14:20
    28.03.24
    הפוך על הפוך No Comments on הרב בן לולו במונולוג נוקב: "אין להם סיעתא דשמיא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הימין הולך וגודל: בעוד כל המערכת הפוליטית מריחה כבר את הבחירות שבפתח, 'כחלון' כבר מריץ את קמפיין הבחירות שלו לפני כולם. ראש הממשלה כבר מדבר על ייעד המנדטים שהוא מציב למפלגתו. ב'בית היהודי' כבר עמלים לחדד את ההבדלים, בעיקר הביטחוניים בין בנט לנתניהו. היום (רביעי) מתפרסם סקר מנדטים חדש, לו היום היו נערכות הבחירות כמה מספר מנדטים כל מפלגה הייתה מקבלת.

    הסקר נערך על ידי מכון הסקרים 'פאנלס פוליטיקס' והוזמן על ידי ערוץ 12.

    הליכוד – מתקרב אל היעד שראש הממשלה הציב בשבילו ומקבל 36 מנדטים. למרות כל אי שביעות הרצון, מהמהלכים מול החמאס, ראש הממשלה מגדיל את כוחו הפוליטי. אולי בזכות התושייה המדינית במפגשי הפסגה והידידות הגדולה עם טראמפ המכות הצבאיות בסוריה על איראן, מחזירים אליו את הכח.

    מפלגת 'יש עתיד' – שומרת על כוחה ומקבלת 18 מנדטים, המפלגה עדיין לא ממריאה כמו שהייתה בסקרים הקודמים, שם קיבלה מעל 20 מנדטים. אך עדיין מדובר במפלגה השנייה בגודלה בישראל.

    'המחנה הציוני' – מדרדרת למספר מנדטים בלתי נסבל מבחינת הפעילים ומקבלת רק 11 מנדטים. אין ספק שהמריבות הפנימיות, לאחר הודעת אבי גבאי, כי הוא מתכנן לשריין לאנשים שלו מקומות במפלגה, ההודעה עוררה זעם רב במפלגה ויש שדיברו על פילוג המפלגה. עם התוצאות כאלו התככים רק ילכו ויתגברו.

    'הבית היהודי' – שומרת על כוחה בסקרים ואפי' עולה ומקבלת 11 מנדטים, חידוד ההבדלים הביטחוניים בין בנט לבין נתניהו, עם הישגיה של שרת המשפטים שקד, פלוס הישגיו של בנט במשרד החינוך, תורמים ועוזרים להתחזקות ה'בית היהודי'. הדבר החשוב מבחינת בנט, התחזקות הליכוד לא באה על חשבונו, הישג חשוב לבית היהודי שמפחדת על איבוד מנדטים להליכוד כמו בבחירות האחרונות.

    'הרשימה המשותפת' – מדרדרת בסקר ומקבלת 11 מנדטים, במגזר הערבי יש מירמור כבד, על התעסקות בפלסטינים ולא בסוגיות הקשות במגזר הערבי.

    'יהדות התורה' – שומרת על כוחה ומקבלת 7 מנדטים. בסקרים הקודמים יהדות התורה קיבלה מנדט ולפעמים שניים יותר, יש לזכור כי במפלגות החרדיות תמיד יטעו לגבם באחוזים ניכרים לפני הבחירות, אי השתתפות של חרדים בסקרים כבר ידועה.

    'ישראל ביתנו' – למרות תיק הביטחון המפלגה מקבלת 6 מנדטים ולא מגדילה את כוחה, ייתכן ופרשיות השחיתות שליוו אותה עדיין מטילים צל כבד על המפלגה.

    'כולנו' – מפלגתו של שר האוצר יורדת ל6 מנדטים, למרות הקמפיין, למרות הסכמי הגג והגרלות מחיר למשתכן, כנראה שהציבור לא מרוצה מהפעילות בנושא הדיור, המחירים עדיין גבוהים מאוד ולכן אפשר לומר שהציבור מחפש אפיק אחר.

    'מרצ' – שומרת על כוחה ולא מצליחה לגייס קהל חדש ונשארת על 5 מנדטים.

    'אורלי לוי אבקסיס' = הפתעת הבחירות, מי שפרשה ממפלגתו של ליברמן ונתפסת כטרנד החברתי הבא, זוכה בסקר ל 5 מנדטים.

    'ש"ס' – הסיפור העצוב של הפוליטיקה החרדית והישראלית מדרדרת למקום האחרון עם 4 מנדטים. אך יש לזכור כי ייתכן ומדובר כאן בטעות סטיסטית. ש"ס היום מחזיקה ב-175 נציגים ברשויות המקומיות, יותר מכל מפלגה אחרת בישראל. עם בסיס כוח כה רחב, קשה מאוד להאמין שזה יהיה כוחה בקלפי, אומנם המפלגה ירדה בבחירות האחרונות ל-7 מנדטים, אך לא ייתכן לומר כי בסיס התמיכה הצטמק ל-4 מנדטים. ייתכן וש"ס לבסוף תהיה הפתעת הבחירות, עם כל זה כן יש לשס ממה לחשוש.

    העם בוחר ימינה: כמות המנדטים לימין עולה ל-70 עם כחלון, ועם אורלי לוי אבקסיס, שבאה מבית ימני, וישבה במפלגה סופר ימנית, ואף הצהירה כי היא תשב עם נתניהו, כמות המנדטים עולה ל-75. אין ספק שהשמאל מאבד את המנדטים וכפי הנראה, מתנתק מהעם בישראל.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ביבי העם איתך ושה' ישמור אותך מכל שונאיך

    2. 1

      אני עם דברי איש ירושליים