קנקן ומה שבו • המלצות היין שלנו לראש השנה וחגי תשרי

    admin2 No Comments on קנקן ומה שבו • המלצות היין שלנו לראש השנה וחגי תשרי

    האפרטיף של רקאנטי, הפירים של גוש עציון והמהפך של יקבי ירושלים • או שאולי תרצו את יין הזהב של שקד עם הסדרה השמורה של יקב בן חיים? • ויש גם כמה מילים על התפתחות עולם היין

    צילום: איל קרן
    15:19
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on דרמטי: מפקד חיל האוויר השתתף בעצמו בתקיפה | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עד לפני כמה שנים עוד יכולתם להיתקל בסיטואציה הבאה: אתם מביאים יין משובח מתנה לסעודה אליה אתם מוזמנים ובעלי הבית ירוצו למטבח ויביאו כוסות שתייה פשוטות מזכוכית חלבית ויקטרו שפעם היה להם פותחן ליין אבל הם לא זוכרים היכן הניחו אותו….

    או העובדה שרק בודדים מביניכם הבינו ביין והיה חבל לכם לפתוח בקבוק מבציר טוב בארוחה טובה עם ידידים, כי למה לבזבז על מי שמדלל יין עם קרח…

    אז זהו, חלפו הימים ההם. למדנו מהר ופיתחנו מודעות. בשנים האחרונות תרבות השתייה בישראל התפתחה, כאשר לא מדובר רק במגוון המשקאות האלכוהוליים והיינות החדשים הנרקחים מדיי שנה, אלא גם בתשומת הלב שניתנת לצורת הגשתם, לכוס שבה הם מוגשים ולאביזרים הנלווים . אלמנטים המעצימים את חווית השתייה.

    חגיגת האקססוריז סביב היין התעצמה. כוסות היין כיום הינן שוק תוסס של אפשרויות ועיצובים. רגליים מעוטרות, קריסטלים שונים, זכוכית מנופחת ובעבודת יד, כוסות המיועדות לשמפניה, עובי שונה של זכוכית ועוד. לצד אלו נמצאים הפותחנים, קרפים, דלי לקרח, כלי להגשת יין ועוד. מעצבי על בינלאומיים ומקומיים כאחד, טומנים את ידם בשוק זה שהפך להיות מקובל בבית הישראלי ונוכחותו מורגשת פי כמה בתקופת החגים.

    לאלו שרוצים לפתח את תרבות היין הביתית ולא רוצים להוכיח בורות בתחום, הנה כמה דברים שכדאי לדעת כדי לסגל לעצמכם תרבות שתייה נאותה ואיכותית. כדאי לדעת שיין מוזגים רק שליש מהכוס, והיתר מיועד לערבובו עם החמצן, כך שיש לבחור בכוס מספיק גדולה. הדרך הנכונה להחזיק יין היא מרגל הגביע על מנת שלא נחמם את היין באמצעות הידיים וגם כדי לראות את צבע היין. הכוסות היותר אליטיסטיות הן אלו העשויות 100% זכוכית קריסטל, הן מצליחות להפריד את הארומה ומה גם שהן נושמות ולא מוסיפות טעם או ריח ליין. אחרי ששתיתם אסור לשטוף את הכוס עם סבון, רק מים רותחים. אלו שלא התברכו במקררי יין, רצוי שיחפשו את הפינה הקרירה ביותר בבית ויש לשמור אותו בשכיבה, כך שהיין יגע בפקק.

    אחרי שהקדמנו כמה מילים על איך שותים יין אתם בטח רוצים לדעת מה חדש ועל מה אנו ממליצים לכם הפעם לשנה החדשה. הנה רשימת יינות חדשים ממיטב יקבי ארצנו שאם תשלבו אותם בחגי תשרי בשלחן שלכם לא תפסיקו להודות לנו, גם האורחים שלכם יחזרו אליכם שוב.

    אפרטיף מושלם לחג

    יקב רקנאטי מציע להעלות על שולחן החג יינות ארץ ישראליים, אלגנטיים, איכותיים ומרשימים אשר מחירם מהווה תמורה מצוינת לכסף.JW_G_PinotNoirPetiVer_Small

    מסדרת 'גליל עליון' מגיע קברנה סוביניון – יין אדום שמתחרה בתחרויות יין מול יינות מקבילים מרחבי העולם וגורף שבחים בכל שנה, לקברנה סוביניון יש מדליית זהב מתחרות היין החשובה בצרפת – 'Challenge International du Vin'.

    ליין ארומת קברנה סוביניון אופיינית של שזיף שחור, קאסיס ועשבי תיבול ים תיכוניים בליווי ניחוחות עץ אלון. הקברנה סוביניון גליל עליון הוא ביטוי ייחודי לאדמה גלילית משובחת ואקלים יוצא דופן. מחיר מומלץ 60 ש"ח.

    רקנאטי פרנץ' בלנד 2017 - צילום עמרי מרון (1)

    יין אלגנטי נוסף נקרא "פרנץ' בלנד" אך אל תטעו, את שמו הוא מקבל בזכות אחד מזני הענבים הלבנים האהובים והאיכותיים ביותר – פרנץ' קולומבר, השולט באחוזיו על ממסך זה. הפרנץ' בלנד הוא יין חצי-יבש, רענן וארומטי והוא יהיה האפרטיף המושלם לאירוח או לחילופין ילווה מגוון מנות חגיגיות בארוחות משפחתיות.

    כדאי לדעת: היין נעשה מענבי פרנץ' קולומבר, יחד עם מעט ענבי סוביניון בלאן ומוסקט. היין הותסס בטמפרטורה נמוכה כדי ליצור יין רענן, ארומטי ובעל מתקתקות עדינה. מחיר מומלץ 85 ש"ח.

    השמור של בן חייםקברנה-סוביניון-2007

    יקב בן חיים המשפחתי והמצוין מרמת השרון ממליץ על קברנה סוביניון רזרב 2014. 90% קברנה סובניון, היתרה קברנה פרנק ומעט פטיט סירה. היין התיישן 23 חודשים בחביות עץ אלון מובחרות. כשאר חבריו לסדרה השמורה של היקב – סדרה שאף פעם לא מאכזבת – גם היין הזה הוא בעל מרקם קטיפתי, עשיר בטעמים וניחוחות ארומטי ומאוזן, בעל גוף עם סיומת ארוכה.

    כדאי לדעת: היין זוכה מדליית זהב בתחרות היין הבינלאומית TERRAVINO 2016\17

    יין הזהב של שקד

    חברת שקד משווקת היינות מציגה מארז יינות מעוצב הודות לשיתוף פעולה עם עמותת 'אקים ירושלים' המטפלת באנשים עם מוגבלות יינות דרך ארץ במארז מעוצב של אמני אקים ירושלים - צילום איל קרן (1) שכלית והכנסות ממכירת המארז ייתרמו לשיפור איכות חייהם של דרי העמותה. במארז זוג בקבוקי יין – קברנה סוביניון ושרדונה שהופקו מכרמים איכותיים בשפלת יהודה. היינות עברו תסיסה מבוקרת במיכלי נירוסטה על מנת לשמר את טעמי הפרי ואת הרעננות שאפשר להרגיש בכל לגימה. לקברנה סוביניון ארומות של פירות אדומים וקינמון, לשרדונה ניחוחות של פירות הדר וטעמים שינעמו לחיך הישראלי. מחיר מומלץ לצרכן: 79 ש"ח

    בלו נאן ספארקלינג גולד 24K.jpgבקבוק נוסף ומעניין הוא הבלו-נאן ספארקלינג גולד 24 קראט – יין ארומטי, איכותי, מרענן ויוקרתי עם עלעלי זהב 24 קראט שצפים על הבועות הקטנות שעושות את ההבדל בטעם. מחיר מומלץ לצרכן: 59 ש"ח.

    היצירה של יקבי ירושלים

    יקבי ירושלים משיקים לקראת ראש השנה שבפתח שני יינות חדשים. היינות פרי יצירתו של היינן הראשי, המוכשר סם סורוקה. בשלוש JW_G_PinotNoirPetiVer_Smallשנים האחרונות מוביל היקב מהפכה של חדשנות ופריצת גבולות. החל משווקים חדשים אליהם מגיע היקב בארץ ובעולם. זכיות במדליות  ופרסים ובנוסף הקמה והשקה קרובה של TASTING ROOM מרכז טעימות חדש בטחנת הרוח מונטיפיורי במשכנת שאננים בירושלים.

    ביקב ממליצים על גרשטיין פינו נואר / פטי ורדו 2017. יין אדום בעל צבע עמוק, מכיל 50 אחוז ענבי פינו נואר מהר ברכה ו 50 אחוז ענבי פטי ורדו ממורדות הכרמל, ניחוח היין מזכיר פירות יער ורמזים לאלון קלוי בשילוב וניל. מחיר מומלץ לצרכן: 65 ש"ח.

    __בלנד לראש השנה 2018 גוורצטרמינר שרדונה - עותק

    או שאולי תרצו את רזרב 4990 גוורצטרמינר / שרדונה / סוביניון בלאן 2017. תערובת ארומטית של ענבי גוורצטרמינר, שרדונה וסוביניון בלאן, שנבצרו לפנות בוקר בכרמי הר ברכה, ברום של 850 מטרים מעל פני הים. היין מתאפיין בצבע קש חיוור וניחוחות טריים של אפרסק, מלון ואשכולית. ממלא את החך בטעמי פירות טריים, ניחן בחומציות עדינה וסיומת אלגנטית ומתמשכת.

    נחל הפירים מגוש עציון

    ביקב גוש עציון – המוכרת לנו מסדרת האלון הבודד, סדרת הדגל האהובה של היקב – ממליצים לחג על סדרת נחל הפירים, סדרת פירים רון בלי רקעהבלנדים של היקב.

    נחל פירים gsm – סירה, מורבדרה, גראנש. יין נעים ומתובל, קל מאוד לשתייה. מומלץ למנות ראשונות או סתם כך על המרפסת
    נחל פירים אדום – קברנה,מרלו,פרנק,פטי ורדו. בלנד בורדלזי קלאסי ששווה הרבה מעבר למחירו. יין הנשתה עם האוכל ומגביר את ההנאה מהארוחה. מחיר מומלץ לצרכן: 79 ש"ח.

    מעניין לדעת: הסדרה קרויה על שם נחל הפירים הנושק לאפרת ממערב ובו חצב המלך הורדוס לפני כ- 2000 שנה אמת מים ששימשה להעברת מים מגוש עציון לירושלים בימי בית המקדש השני, את שרידי האמה ניתן לראות עד היום.

    שתהיה לכולנו שנה טובה. לחיים טובים ולשלום!



    0 תגובות