הדרדרות מסוכנת: בעקבות שריפת תמונתו של דרעי – קריאה לפתיחת חקירה

    מוטי סבן No Comments on הדרדרות מסוכנת: בעקבות שריפת תמונתו של דרעי – קריאה לפתיחת חקירה

    בעקבות המקרה המזעזע, בו מפגינים שרפו את תמונתו של יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, קוראים אנשי ציבור ופוליטקאים מכל גווני הקשת הפוליטית, לפתוח בחקירה להסתה לרצח כנגד המוחים האלימים | ככל הנראה, אבטחה תוצב סביב שר הפנים, עקב האיומים החמורים וההסתה לרצח כנגדו

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסתה לרצח: בערב יום חמישי, התקיימה הפגנה בדרום תל אביב, בהפגנה התאספו מאות מפגינים אשר מחו נגד מדיניות הממשלה בנושא הרחקת המסתננים, המוחים קראו לגרש את כל המסתננים מהמדינה.

    במהלך ההפגנה, נחצה קו אדום שלא נראה כמותו הרבה שנים בארץ, בהפגנה לקחו מספר מפגינים את תמונתו של יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי ושרפו אותה לעיני כל, במחאה אלימה שמטרתה היא הסתה מכוערת וחסרת תקדים, כנגד יו"ר ש"ס ושר הפנים המייצג ציבור ענק בישראל, אשר קידם מתווה גירוש חלק נכבד מהמסתננים, אך ההסכם בוטל בעקבות מחאת תושבי דרום תל אביב.

    התגובות למקרה המזעזע לא איחרו לבוא, חברי כנסת ואנשי ציבור רבים, דורשים לפתוח במיידית, חקירה פלילית בחשד להסתה לרצח. רבים הביעו שאט נפש מההסתה החמורה מכל קצוות הקשת הפוליטים בישראל.

    השר זאב אלקין בתגובה להפגנה בת"א ולשריפת תמונתו של השר אריה דרעי: ״אני מגנה מכל וכל את שריפת תמונות השר דרעי בהפגנה בתל אביב. דרישתם של תושבי דרום תל אביב מהממשלה לפתור את בעיית המסתננים היא דרישה צודקת.

    עוד הוסיף אלקין: אפשר להבין אפילו את כעסם על הממשלה בגלל שהבעיה טרם נפתרה, למרות שבית משפט העליון לצערי כבל את ידי הממשלה והכנסת והרחיק את הפתרון כשביטל פעמיים את החקיקה של הכנסת. אבל שום דבר לא מצדיק שריפת תמונות של איש ציבור. נחצה כאן קו אדום!

    ח"כ יעקב מרגי הגיב על האירוע המזעזע: ‏עם כל ההבנה לסבל של תושבי דרום תל אביב. שריפת תמונתו של שר הפנים אריה דרעי הערב בת״א, היא שפל חמור ביותר שעלול לגרום לשפיכות דמים. אני דורש לפתוח בחקירה פלילית נגד מבצעי המעשה ומצפה מרה״מ נתניהו, מהשרים ומשאר אנשי הציבור לגנות את המעשה שנעשה נגד שר שמבצע את מדיניות הממשלה בנאמנות.

    יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ הרב יואב בן צור: "קומץ של בריונים רשעים מעז לשחזר את האלימות שקדמה לרצח רבין, כאשר הפעם ההסתה האלימה היא נגד השר דרעי, מי שפעל רבות בסוגיית המסתננים, גם כאשר הושמעה נגדו ביקורת ציבורית קשה.

    אני קורא לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, להנחות את משטרת ישראל להגביר אכיפה ולמצות את הדין עם הפורעים. ההיסטוריה רצופה במקרי רצח שהחלו בשריפת תמונות, ואף מצוקה לא מצדיקה ולא תצדיק שפל כזה".

    ח"כ דני סיידה (ש"ס): קבוצת הבריונים, ואותם אלו שצילמו ולא הביעו מחאה, ההסתה הפרועה הערב רשומה על שמכם. דווקא לאיש שעושה הכל אבל הכל כדי לפתור את הבעיה אתם מעוללים במעשה הנתעב כמו בתקופות האפלות שנעשו לעם ישראל.

    שכחתם או השכיחו מכם מי הגורם שבולם כל אפשרות לפתרון בעיית מהגרי העבודה. ב ג צ ורק ב ג צ הוא הגורם. אנו בקו העימות בלבנון סבלנו עשרות שנים מהפת'ח והחיזבאללה ולא העזנו לעשות מעשה נתעב מעין זה לאף שר במדינת היהודים.

    ולכן אני קורא מכאן לגורמי האכיפה ובראשם שרת המשפטים והשר לביטחון פנים לבוא חשבון עם המצולמים שעשו מעשה זה. מחזקים את ידיו של יו"ר תנועת ש"ס מחולל המהפכה הספרדית הרב אריה דרעי שפועל בנחישות למען אותם תושבים אל תערוץ ואל תחת. מאידך נגיע להזדהות ולמחות עם אותם אזרחים הסובלים בשקט.

    חה"כ ינון אזולאי שיגר מכתב, ליועמ"ש ולשר ארדן בדרישה לפתוח ללא שיהוי בחקירה פלילית כנגד מארגני ההפגנה והמפגינים שהציתו את תמונתו ובכך קראו לביצוע מעשי אלימות ורצח כנגד שר בממשלת ישראל.

    "חופש הביטוי אינו יכול לסבול קריאות לרצח בכלל וכנגד שר בממשלה בפרט, וחומרת המעשה מחייבת התערבות מצד גורמי אכיפת החוק"

    עוד הוסיף אזולאי: "נוכח האיום המופנה כלפי שר הפנים אבקש כי השר ארדן יציב אבטחה לשר הפנים עד לבירור העניין והסרת האיום כלפיו".

    העיתונאי אמיר איבגי התייחס לאירוע ואמר: מעשה ההסתה החמור והבזוי הזה בהפגנת תושבי דרום תל אביב ראוי לכל גינוי. אסור שמראות כאלה יהיו חלק מהמאבק.

    יו"ר שס בתל אביב והמועמד לראשות העיר נתן אלנתן: "שפי פז וחבריה ממשיכים במעשי הפרובקציה שלהם אבל הפעם חצו קו אדום. המעשים שנעשו הערב הינם הסתה חמורה שבגינה נרצח כאן בעבר כבר ראש ממשלה. אני קורא למפכ"ל המשטרה לפתוח בחקירה בגין ההסתה החמורה".



    0 תגובות