ח"כ אשר: נוסח 'חוק הגיוס' החדש מביא לתוצאה שאנחנו רוצים

    admin2 No Comments on ח"כ אשר: נוסח 'חוק הגיוס' החדש מביא לתוצאה שאנחנו רוצים

    ח"כ יעקב אשר התראיין היום ל'מהדורה המרכזית' ושוחח על הסוגיות הבוערות במגזר החרדי. 'חוק הגיוס' – "אין חוק טוב חשובה רק התוצאה". על הצטרפות יעלון ל'יש עתיד' – "נקודת האור במפלגה" והסברה חרדית – "מרן הרב שטיינמן זצ"ל נתן תשובה ברורה בנושא"

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) התראיין הערב ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן, אשר התייחס ל'חוק הגיוס' שאמור לעלות לאישור בכנסת בתחילת מושב החורף, על 'חוק המרכולים', שזכה לשנאה תקשורתית עזה והאם 'הסברה חרדית' מקצועית תוכל לשפר את תדמית החרדים.

    בתחילת הראיון התייחס אשר לחוק יכול להוביל את הכנסת לבחירות: חוק הגיוס לא הייתי מגדיר אותו כחוק טוב אין שום חוק טוב. המושג הנכון הוא התוצאה, והתוצאה היא שכל בחור ישיבה יכול ללמוד תורה, בלי שום חשש זה בעיניי חוק טוב.
    על עבודת ניסוח החוק, אומר אשר: הנוסח שנמצא בתקונים והם לא רבים מאד, הנוסח בהחלט מביא לתוצאה שאנחנו רוצים. בחוקים כאלו, אנחנו כל השנים נמצאים במאבק אשר משסע את החברה. אדם שלא מאמין ואין לו את האמונה הבסיסית ח"ו זה קשה.

    על השינויים שעובר לפיד: יאיר לפיד גדל בבית הוריו שהאמינו שהחרדים פרזיטים, הוא ממשיך את דרך אביו, יאיר שם כל פעם צחפושת שונה, הוא משנה את פניו לפי הסקרים, אולי עכשיו ייעצו לו שטוב להכות בחרדים, הוא פעם ימין ופעם שמאל הוא לא איש עם עמוד שדרה.

    על האפשרות שבוגי יעלון ירוץ יחד עם לפיד: בוגי יעלון הוא אדם ישר ואני שמח שיש נקודת אור במפלגה של לפיד, אבל בסופו של יום ראש המפלגה מקבל את ההחלטות.

    על חוק המרכולים אמר יעקב אשר: זה לא פופלארי אבל זה נחוץ 'חוק המרכולים'. היום רואים כמה זה חשוב, כי החלטות מסוג הזה לא יהיו רק בסמכות הרשות המקומית.

    אני הייתי ראש עיר, רציתי לעשות חוק עזר עירני, על ביוב, והייתי חייב לקבל את הסכמת המדינה, אבל בשבת פתאום רוצים עצמאות. ייתכן והחוק פגע בנו בפופולאריות אבל החשיבות הגדולה שסתמנו את הסכר, תאר לך עכשיו בימי בחירות כל ראש עיר היה לוקח את השבת ועושה מה שמתחשק לו.

    והאם ישנה צורך בהסברה חרדית מקצועית, מול גלי השנאה התקשורתיים? אשר השיב: תמיד ישנו צורך בהסברה מקצועית. אבל אספר לך סיפור, הייתי אצל מרן הרב שטיינמן זצ"ל, עם יהודי שרצה לקחת על עצמו את נושא ההסברה, הרב שטיינמן אמר לנו, שזה לא יעזור תמיד היה שנאה ותמיד יהיה.

    נכון שדוברות צריכה להיות וזה דבר נחוץ, אך לא בטוח שזה יעזור כי היא מונעת מהשקפת עולם.

    אספר לך עוד סיפור, ירח טוקר היה מביא משלחות של עיתונאים לבני ברק, ועשינו הכל כדי להסביר להם בטוב טעם ודעת, אבל לא היה שינוי דרמטי בהשקפת עולמם.

    על בעיות הפרט החרדיות: סוגיית המשפחתונים, מעסיקה אותנו המון, רק שהבעיות שיש לנו מול משרדי הממשלה, הם בגלל הפקידים שיושבים במשרדי הממשלה והם לא מבינים את את צורכי הציבור החרדי לעומק, לא בתחבורה ולא בחינוך,הצרכים שלנו שונים מהציבור הכללי בהכל.

    עוד סיפר אשר: היינו בוועדה שתחייב את המדינה להגדיר לה מה הם צורכי הציבור החרדי, ולפעול על פי אותם המלצות, כמו שבמגזר הערבי לוקחים יועצים מהמגזר כדי לקדם פרוייקטים שיותאמו לציבור כך צריך להיות אצלינו.

     

     



    0 תגובות