החלשים נטבחים ונמחקים מההיסטוריה • נאום ראה"מ בקמ"ג

    איתי גדסי No Comments on החלשים נטבחים ונמחקים מההיסטוריה • נאום ראה"מ בקמ"ג

    בנאום שנשא היום ראש הממשלה נתניהו, לרגל קריאת הקריה למחקר גרעיני על שם נשיא המדינה שמעון פרס ז"ל. דיבר נתניהו, על המלחמות בעולם הערבי, תהליך הנורמליזציה מול ישראל, וההתמודדות מול אירן

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (רביעי) בטקס קריאת הקרייה למחקר גרעיני ע"ש שמעון פרס ז"ל, במהלך דבריו התייחס לתהליך הנורמליזציה עם מדינות ערב, שמתרחש מתחת לשטח במימדים גדולים, ועשיית השלום מתוך כוח, ושיגור איום כלפי אירן.

    בנאום שנשא ראה"מ הערב אמר נתניהו: "שמעון חתר לשלום, אבל הוא ידע ששלום אמת יכול להיות מושג רק אם ידנו תאחז בחוזקה בנשק המגן. במזרח התיכון, ובחלקים רבים של העולם, יש אמת פשוטה: אין מקום לחלשים. החלשים קורסים, נטבחים, נמחקים מן ההיסטוריה, והחזקים, לטוב או לרע, הם אלה ששורדים. את החזקים מכבדים, עם החזקים כורתים בריתות, ובסופו של דבר עם החזקים עושים שלום.

    ראה"מ התייחס לתהליך השלום עם מדינות ערב שמתרחש מתחת לפני השטח: התהליך הזה, של נורמליזציה של מדינות מרכזיות בעולם הערבי עם מדינת ישראל החזקה, מתרחש לנגד עינינו במימדים שאי אפשר היה לדמיין אותם לפני שנים אחדות. תהליך שטומן בחובו תקווה, בסופו של דבר, להשלמת מעגל השלום. אבל אי אפשר להתכחש לעובדה שנשארו אויבים רבים, במרחב הזה ומעבר לו.

    אויבינו אבל יודעים היטב מה ישראל מסוגלת לעשות, הם מכירים את המדיניות שלנו. מי שמנסה לפגוע בנו – אנו פוגעים בו.

    עוד אמר ראה"מ: אינני מפריח סיסמאות באוויר, אני מתאר מדיניות עקבית, ברורה ונחושה. זו המדיניות שלנו. היא מגובה בהיערכות מתאימה, בהצטיידות, במוכנות, ובשעת הצורך בפקודות מתאימות.

    אנו פועלים למנוע את ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה. לא נרפה מיעד זה, כשם שלא הרפינו מן המאמץ להביא לביטולו של הסכם הגרעין הרע עם איראן, יעד שנתפס כבלתי אפשרי כשהצבתי אותו לראשונה על סדר היום הבינלאומי לפני כמה שנים.

    נשיא המדינה שמעון פרס ז"ל בקרייה למחקר גרעיני

    ראש הממשלה פירט את המלחמה מול אירן במישורים השונים: במישור המדיני, אנחנו נמשיך להפעיל לחצים נגד המשטר המסוכן והקיצוני באיראן. רק אתמול ראינו את פירות הלחץ הזה בדבריו של נשיא איראן, שאמר שרבים בעם האיראני איבדו אמון בעתידה ובעוצמתה של איראן בגלל הסנקציות הכלכליות המתחדשות.

    במישור הצבאי, צה"ל יוסיף לפעול במלוא הנחישות ובמלוא העוצמה נגד ניסיונותיה של איראן להציב כוחות ומערכות נשק מתקדמות בסוריה, ושום הסכם בין סוריה ואיראן לא ירתיע אותנו, וגם שום איום לא ירתיע אותנו.

    ראש הממשלה סיים את דבריו, שיגר איום אל אירן: מי שמאיים עלינו בכלייה, מעמיד עצמו בסכנה דומה, ובכל מקרה הוא לא ישיג את מטרתו".



    0 תגובות