זייברט: אם יתבצעו עבודות ברכבת בשבת – נפסיק לעבוד עם נת"ע

    admin2 No Comments on זייברט: אם יתבצעו עבודות ברכבת בשבת – נפסיק לעבוד עם נת"ע

    בעיריית בני ברק חוששים מחילול שבת, כתוצאה מעבודות הרכבת הקלה בתחומי העיר. ראש העיר זייברט, מפרסם את ההסכם הוותיק בין העירייה למשרד התחבורה והאוצר בו יתחייבו שלא לעבוד בשבת. ראש העיר מאיים אם לא ישמעו לנו – נפסיק את כל שיתופי הפעולה הרבים עם החברה הממשלתית

    עבודות של משרד התחבורה צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיריית בני ברק מפרסמת היום (שני) דרישה נחרצת מחברת נת"ע שלא תעבוד כלל במתחם עבודות של חב' נת"ע להקמת "הרכבת הקלה" בימי שבתות וחגי ישראל, העיריה טוענת כי יש הסכם בין העירייה לבין החברה והממשלה לאי ביצוע עבודות כלשהן בשבתות ובחגי ישראל.

    ההודעה מגיעה על רקע הפרסומים כי בשבתות הקרובות צפויות להתבצע עבודות בשבת, במנהרות של הרכבת הקלה במקטע של העיר בני ברק.

    ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, הביע את תמיהתו לנוכח התכחשות חברת נת"ע להתחייבות שנחתמו, לפני כ-16 שנה, וגם בחתימתו של מר גיל שבתאי, סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר, לפיהן לא תתבצענה עבודות כלשהן מכל סוג שהוא בשבתות ובחגי ישראל להקמת "הרכבת הקלה", במקרקעי העיר בני ברק.

    עוד הוסיף ראש העיר, כי מעולם לא עלה על דעתו של איש בעירייה שחברה ממשלתית תיתן יד להפרת הסכם כתוב וחתום לביצוע עבודות בשבתות ובחגים. העירייה, מצידה, תפעל בכל הדרכים החוקיות למניעתם של מעשים אלו.

    עוד אומר זייברט: כי שיתוף –הפעולה המקצועי, הטכני והארגוני עם החברה, המשתרע על תחומים רבים, מותנה בהקפדה על שמירת השבתות והחגים, ואלמלא כן, לא יהיה מנוס מהפסקת שיתוף הפעולה.

    ראש העיר הדגיש גם, כי מצער וכואב עד עמקי הנפש על עבודות המתבצעות ע"י החברה בשבתות ובחגים בערים סמוכות, ובכך ישנה פגיעה בקדושת השבתות והחגים, שהיא יסוד מרכזי לעם ישראל לכל דורותיו.

    במכתביהם של עו"ד יהודה ליבוביץ, היועה"מ של העירייה ושל עו"ד יצחק מירון לגורמים העוסקים בתחום נכתב, כי בהתאם להוראות ההסכם, תנאי מהותי ויסודי מבחינת העירייה, בהעניקה זכות שימוש במקרקעין לחברה לצורך ביצוע עבודות שונות הקשורות בהקמת הרכבת הקלה, היה איסור מוחלט על ביצוע כל פעילות במקרקעיה בשבתות ובמועדי ישראל, והדבר הובהר היטב במהלך המו"מ שקדם לכריתת ההסכם ולחתימתו בין העירייה ובין המדינה.

    בהמשך לכך, נכתב מטעם העירייה, כי אם תתבצענה עבודות, או פעולות כלשהן בתחומי האתר והמקרקעין של העירייה בשבתות או בחגים היא תראה בכך הפרה יסודית של ההסכם והיא תפעל לביטולו, ואף לנקוט צעדים חוקיים כנגד החברה.

    אשר לטענות החברה, כאילו הפסקת העבודות בשבתות ובחגים מסכנת מאן דהוא, הרי שמבירור אצל מומחים במקצוע עלה שאין לכך כל בסיס, וכל הרצון לבצע את העבודות בשבתות ובחגים נובע מסיבות כלכליות ומהרצון לזרז את לוח הזמנים, וזאת על חשבון קדושת השבת שכה יקרה ומרכזית לעם ישראל, וכאשר כל הנתונים הללו היו ברורים בשעת חתימת ההסכם בין העירייה לחברה לאי ביצוע העבודות בשבתות ובחגים.

    אשר לטענה תמוהה שעלתה מצד חברת נת"ע, שההסכם חל על מעל לקרקע ולא מתחת לקרקע, טענה זו חסרת בסיס, שכן כל מי שמכיר את חוק המקרקעין ה'תשכ"ט (1969) יודע שבפרק ג', סעיף 11 נכתב, כי הבעלות בשטח של קרקע מתפשטת בכל העומק שמתחת לשטח הקרקע.



    0 תגובות