- רדיו קול חי - -

סקר הקרב על הביטחון: 49% מהימין תומך בבנט 19% בליברמן

עונת הסקרים: הקרב החדש בפוליטיקה הישראלית, הוא בעצם על תיק הביטחון בממשלה הבאה, מצד אחד ליברמן ומן הצד השני בנט, סבב הורדות הידיים הציבוריות היה על הסכם ההסדרה מול חמאס, בנט מתנגד חריף, ליברמן תומך מסוייג. בסקר שערך מכון 'פאנלס פוליטיקס' עבור 'וואלה' עולה: 40% מתנגדים להסכם מול חמאס 27% תומכים בו. בנט יכול לציין לעצמו וי ראשון בקמפיין לתיק הביטחון.

עוד מנתוני הסקר: בוויכוח על ההסדרה מול חמאס, השאלה הייתה ישירה, במי אתה תומך בבנט או בליברמן? 35% תמכו בבנט 24% בליברמן. תוצאות אלו בקרב כלל המצביעים.

אך בציבור הימין בישראל הפערים מזנקים לטובת בנט: 49% תמכו ביו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, מול 19% שחושבים כי עמדת שר הביטחון היא הנכונה מול חמאס.

בקרב מצביעי השמאל כצפוי המגמה הפוכה: 31% תמיכה בליברמן אך בנט זכה לתמיכה לא מעטה של 19% הפערים קטנים יותר. בקרב מרכז שמאל 35% תמכו בליברמן לעומת 21% שתמכו בבנט.

. [1]

אין ספק שיו"ר הבית היהודי זיהה את ההזדמנות היקרה לחדד את ההבדלים הקריטים מבחינתו בינו לבין ליברמן, לקראת המערכה על תיק הביטחון בממשלה הבאה, ואכן הציבור הימני, החשוב לבנט מזדהה איתו על תפיסת הביטחון שהוא מוביל מול חמאס.

בסקר נשאלו לגבי ההצבעה למפלגות, לו היו מתקיימות הבחירוץת לכנסת עכשיו. הליכוד שומר על יתרון גבוה מכל השאר ומתמקם עם 33 מנדטים. יש עתיד מתאוששת ועולה ל-20 מנדטים. המחנה הציוני מדשדש עם 12 מנדטים. הבית היהודי גודל באופן יחסי ל-11 מנדטים.

הבקרב המפלגות החרדיות, יהדות התורה עם 7 מנדטים. מפלגת ש"ס יורדת ל-4 מנדטים. כולנו 7 מנדטים. ישראל ביתנו 6 מנדטים. מרצ 5 מנדטים. אורלי לוי אבקסיס 5 מנדטים.