"סדרי הכשרות והפיקוח של בד"צ ועדת מהדרין מבטיחים כשרות מהודרת"

    עפר גדנקן No Comments on "סדרי הכשרות והפיקוח של בד"צ ועדת מהדרין מבטיחים כשרות מהודרת"
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הגאון הרב אברהם צבי הכהן – ראש כולל דיינות בויזניץ ורב קהל חסידים שיכון ה', והרה"ג שלמה גרינברגר רב דחסידי ויזניץ באלעד, ערכו סיור מקיף בתנובה ובחנו מקרוב את סדרי הכשרות שהנהיג בד"צ ועדת מהדרין. הסיור המקיף כלל את כל הליכי הייצור של מוצרי החלב החל משלב החליבה ברפת, תזונת הפרות,  ניתוחים וטרינרים, הפיקוח המהודר באמצעות מצלמות, כללי שמירת השבת ברפתות ובמכוני החליבה, פיקוח הכשרות בקווי הייצור והיבטים שונים הנוגעים לכשרות.

    במהלך הסיור באחת הרפתות הגדולות באזור השרון קיבל את פני הרבנים מנהל הרפת. בדבריו סקר את תהליך החליבה בייחוד בשבתות וחגים הנעשה כולו בהתאם להנחיות ההלכתיות של בד"צ ועדת מהדרין. פרק מיוחד הוקדש לנושא הניתוחים הווטרינריים המבוצעים בתיאום ובנוכחות משגיחי כשרות שעברו השתלמות מיוחדת והוכשרו לכך. כן הוצגה מערכת המצלמות המתעדת את הנעשה ברפת בכל רגע נתון ומכל זווית אפשרית. "מדובר במערכת מאובטחת, שכמוה מותקנת במתקנים ביטחוניים רגישים, שאינה ניתנת לשינויים", הטעים מנהל הרפת.

    בחדר  הממוקם במטה תנובה הוצגה מערכת הפיענוח והפיקוח באמצעות המצלמות. הרב זאב וייטמן, רב תנובה, סקר את הידורי הכשרות בתנובה ואת אמצעי הפיקוח והשליטה על יישום ההנחיות. הודגשו במיוחד ההסדרים המחמירים בשמירת השבת וכן הפיקוח על הניתוחים הווטרינריים כדי למנוע הטרפת הפרות. במחלבת תנובה ברחובות עמדו האורחים על תהליך קבלת החלב ושליטת משגיח הכשרות על כל רכיבי המוצר הסופי.

    בתום הביקור הביעו הרבנים שליט"א התפעלותם ממקצועיותה ושליטתה של מערכת הכשרות בתנובה על כל תהליכי הייצור. "סדרי הכשרות והפיקוח של בד"צ ועדת מהדרין ראויים להערכה ומבטיחים כשרות מהודרת של מוצרי החלב", אמר הגאון הרב אברהם צבי הכהן.



    0 תגובות