החברה טעתה ובעל המלאכה ניזוק, מי צריך לשלם? בואו לעשות שטייגען

    דוד קליגר No Comments on החברה טעתה ובעל המלאכה ניזוק, מי צריך לשלם? בואו לעשות שטייגען

    ראובן שיפץ את מטבחו. במהלך השיפוץ הוא פנה לחנות קרמיקה ידועה על מנת שתספק לו מספר אריחים באיכות גבוהה לחיפוי הקירות שמעל השיש ושיגיעו למחרת היום. הפועלים והרצף שהוזמנו הגיעו להרכיב את הקרמיקות החדשות על קירות המטבח. אך כאשר הסחורה הגיעה התברר כי היא פגומה, הרצף והפועלים דורשים כעת פיצוי • טקבקו

    אתר בניה • תמונת אילוסטרציה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מידי ערב בתוכנית 'ערב חי' בהגשת אריאל ברמן נשאלת שאלת השטייגען ע"י הרב שייקה גרינשפן.

    השאלה נשאלת בתחילת התוכנית כשלקראת סוף התוכנית עולים המאזינים ועונים את תשובותיהם, אנו נביא לכם גם כאן את השאלה וגם אתם מוזמנים להאזין ולענות תשובות, חילכם לאורייתא.

    מאחר והשאלה הקודמת על האב שלא הקנה את הטבעת לבנו נפתרה, קבלו את השאלה שנשאלה אמש:

    ראובן שיפץ את מטבחו. במהלך השיפוץ הוא פנה לחנות קרמיקה ידועה על מנת שהללו יספקו לו מספר אריחים באיכות גבוהה לחיפוי הקירות שמעל השיש. ראובן סיכם עם חנות הקרמיקה שיספקו לו את הסחורה למחרת היום. על סמך זאת, הזמין ראובן פועלים ורצף על מנת שירכיבו לו את הקרמיקות החדשות על קירות המטבח. אולם למחרת בבוקר, כאשר הסחורה אכן הגיעה כמתוכנן לדירתו, חשכו עיניו: בזמן שהרצף פתח את אריזות הקרמיקה התברר כי הסחורה שנמסרה לו היא פגומה.

    ראובן הנסער התקשר מיד לחנות הקרמיקה. הללו אמנם נטלו אחריות על סחורתם הפגומה, אולם מבדיקה מהירה במחסן התברר שהסחורה אזלה, והמשלוח הבא יגיע רק בעוד שלושה ימים.

    ראובן הצליב את מבטו עם הרצף הנבוך, שפנה אליו ואמר לו : "סליחה אדוני, עם כל הכבוד, הפסדתי בגללך יום עבודה". משפנה ראובן לקבל פיצוי מבעל חנות הקרמיקות אמר לו הלה: "העסק שלך מול הרצף לא קשור אלי. התחייבתי לספק סחורה, ואותה אני אביא". ראובן פנה לרצף ואמר: "לך תמצא לך עבודה חלופית", אולם הרצף בשלו "בשעה הזאת, כבר אין לי סיכוי למצוא עבודה. כל יום שלי שווה אלף שקל, ואתה חייב לפצות אותי"!

    ראובן, הרצף ובעל חנות הקרמיקה מצאו שוב את עצמם בחדר ההמתנה לרב. מה יפסוק הרב? ומדוע?

    אתם מוזמנים לכתוב כאן את תשובותיכם!

    האזינו כאן לשאלה שטרם נפתרה והתשובות של המאזינים בשידור!



    0 תגובות