הדילמה של נתניהו בדרך לבחירות \\ בצלאל קאהן

    בצלאל קאהן No Comments on הדילמה של נתניהו בדרך לבחירות \\ בצלאל קאהן

    הרוב המובטח לחוק הגיוס לא משמח את נתניהו, מחד. מאידך, נתניהו כן מעוניין בהמשך שלטון יציב

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ישראל בדרך לבחירות. כך זה נראה הבוקר, יממה אחרי שנתניהו מציב אולטימטום לשותפות הקואליציוניות, בדרישה למצוא פתרון לחוק הגיוס, או חוק הדיחוי, תלוי את מי שואלים, תוך שבועיים.

    מצד אחד, יאיר לפיד מבטיח את הרוב לחוק, והממשלה יכולה להמשיך לתפקד עוד שנה שלמה, מצד שני, לא ברור האם נתניהו ירצה את התמיכה הזו. הוא חושש שזה יעניק עוד קולות ללפיד. והכי חשוב בכל הסיפור הזה, לנו, הציבור החרדי, לא ממש כדאי ללכת לבחירות כשחוק הגיוס ברקע. זה מתכון בדוק לשיסוי והסתה ולהגדלת כוחו של לפיד. ונתניהו שיודע את זה היטב, היה מעדיף ללכת לבחירות על רקע חוק הלאום, המאחד את הימין סביבו. כך שלא ברור מה רוצה נתניהו, מלבד האפשרות ללחוץ על אגודת ישראל להתגמש ולאשר את החוק כמו שהוא, תוך כדי הבטחה לתיקונים בחוק בהמשך.

    וברקע, קיים בג"ץ, שלא ברור הם יאשר את החוק הקיים, ואם כבר בג"ץ, צריך לשים לב לעובדה הבאה: ברגע שהשופטים העניקו שלושה וחצי חודשים לאישור החוק, הם בעצם מנסים לקבוע את תאריך הבחירות, כלומר, ממשלת השופטים מנסה להמשיך לשלוט כאן על כל מה שקורה, בלי שום סמכות.

    זה הנושא העיקרי שלנו הבוקר, הפוליטיקה שמאחורי חוק הגיוס, שאולי תוביל אותנו לבחירות בקרוב, אי שם בחודשי החורף.

    אבל כפי שלמדנו בארבע השנים האחרונות, היו הרבה פעמים "כמעט בחירות" אי שם בקיץ או באביב או בחורף, והכל הסתדר. אולי גם הפעם.

    פתיח "מהדורת הבוקר" \ א' – ד' 07:59



    0 תגובות