- רדיו קול חי - -

טירוף: דגלי פלסטין הונפו בהפגנה בכיכר רבין בתל אביב

הערב (מוצאי שבת) התקיימה הפגנה בכיכר רבין שבתל אביב במחאה על חוק הלאום. בהפגנה, השתתפו מאות מערביי ישראל ופעילי שמאל.

במהלך ההפגנה, הונפו שלטים בגנות מדיניות הממשלה ובגנות חוק הלאום אך דגל פלסטין שהונף, היטיב להמחיש את משב הרוח של דעת המפגינים ודעתם על עצם קיומה של מדינת ישראל היהודית בגבולותיה.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר בהפגנה: "עשרות אלפי האנשים שהגיעו היום הם התגובה לגזענות, לאפליה, לפילוג ולהסתה", וכשלצדו דגלי אש"ף מונפים, הכריז עודה: "אנחנו המחנה הדמוקרטי, אנחנו ערבים ויהודים, אנחנו דורשים פה מקום שווה לכוחנו", עודה המשיך והסית כנגד הממשלה ואמר: "החוק הזה הוא הקש האחרון בממשלת הפריבילגים, ממשלת העליונות והעריצות שרוצה אותנו מפולגים וחלשים, רוצה לדרוס ולרדוף את המיעוטים, אבל ההמונים שיצאו היום לרחוב הוכיחו שאנחנו לא מופרדים ושיש קול אחר", אמר.

ח"כ זוהיר בהלול, ששימש עד לאחרונה כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה והתפטר בעקבות חוק הלאום מהכנסת, אמר: "הכיכר הזו היא האופטימיות בהתגלמותה. זו הוכחה שיש עם ששואף לסולדיריות, שוויון וחיים יחד בכבוד. עם שאינו שותף לתפיסה הקיצונית של נתניהו וחבריו בממשלה", אמר.

התגובות להנפת דגלי האויב והקריאות כנגד מדיניות הממשלה, לא איחרו לבוא. שר המדע אופיר אקוניס (הליכוד), אמר: "אם למישהו עוד היה ספק מדוע הכרחי חוק הלאום, אז התמונות מתל אביב, הערב, הם ההוכחה הברורה והחד משמעית שישראל חייבת את חוק הלאום. מול אלה המערערים שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, הדגל הכחול-לבן והמנון התקווה חוק יסוד: הלאום, הוא מהחוקים החשובים שחוקקו בישראל בשנים האחרונות".

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר: "הערב הוכח פעם נוספת – המאבק שמנהלים חברי הכנסת הערבים הוא לא נגד חוק הלאום, אלא נגד קיומה של מדינת ישראל. צר לי שהם שוב גוררים את הציבור הערבי ישראלי למפגן הסתה מכוער".

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ אמר: "דגלי פלשתין מונפים הערב בכיכר רבין בתל אביב, בהפגנה נגד חוק הלאום. אחמד טיבי ואיימן עודה וחבריהם מפגינים נגד הלאום היהודי ובעד הלאום הערבי – פלשתיני. לא המילים בחוק מפריעות להם, אלא קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הם ימשיכו להפגין ואנחנו לבנות ולחזק את מדינת ישראל".