מכתב לנתניהו: "הנגש את מערת המכפלה לנכים"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מכתב לנתניהו: "הנגש את מערת המכפלה לנכים"

    עצומה חוצת מפלגות לראש הממשלה בנימין נתניהו: הנגש את מערת המכפלה לטובת חולים וקשישים | בין החותמים: ראשי מועצות, חברי מועצת יש"ע חברי מפלגות מכל המחנות ופעילים חברתיים

    מערת המכפלה צילום: נועם ארנון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מעל 100 ראשי מועצות, חברי מפלגות מכל המחנות ופעילים חברתיים פנו בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו להנגיש את מערת המכפלה לטובת חולים וקשישים. המכתב יצא לפועל ע"י שי גליק, מנכ"ל ארגון 'בצלמו'.

    במכתב נכתב: "מערת המכפלה הינו אתר דתי ולאומי ובעל ערך רב במסורת. המקום משמש כתפילה לבני כל הדתות. חרף זאת המקום לא נגיש לאנשים עם מוגבלויות". במכתב מודגש כי "מדובר בסוגיה הומניטרית של זכויות אדם שלא נפתרת אך ורק בגלל ענייני סטטוס קוו וכדומה". יצוין, כי רק לאחרונה הודיע משרד הביטחון באופן רשמי שהוא רואה ערך רב בהנגשת מערת המכפלה וידאג לפתרון בעניין.

    גם מבקר המדינה ונציב שויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות ציינו שחובה על המינהל האזרחי להנגיש את המקום למרות המורכבות הרבה בעניין. בנוסף לאחרונה פנו עשרות ח"כים מכל הסיעות לשר הביטחון שינגיש את המקום במיידי. יודגש שמשרד התיירות כבר הקצה למעלה משני מיליון שקל להקמת מעלית במקום. אך טרם ניתנו האישורים.

    יו"ר ארגון 'לב מלכה' הרב אהרן אברמן אמר: "המצב כיום בו מערת המכפלה אינה מונגשת פוגעת קשות באוכלוסייה רחבה של בעלי מוגבלויות ונכים שאינם זוכים להגיע להתפלל בקברי אבות. פגיעה שאינה מתקבלת על הדעת".

    בהנהלת ארגון 'לב מלכה' מספרים על מקרה שהתרחש באחרונה בו רצו מספר ילדים החולים במחלה הנוראה ומרותקים לכיסאות גלגלים לשפוך שיח ולהעתיר בתפילה במערת המכפלה, שם קבורים אבותינו אברהם, יצחק ויעקב והאימהות שרה, רבקה ולאה. הרב אהרן אברמן, יו"ר ארגון 'לב מלכה', הבטיח לילדים שימלא את מבוקשם ויסיע אותם עם אמבולנסים של הארגון למערת המכפלה. אך כשהגיעו למקום התברר שמדובר במבצע לוגיסטי מורכב להבאת הילדים לתוך המערה-יש ברחבת מערת המכפלה מעלון זמני שגורם לאי –נעימות לאנשים המרותקים לכיסאות גלגלים, שנאלצים להיקשר כדי לעלות את עשרות המדרגות בדרך למערה. ואכן, הילדים סירבו להיקשר והעדיפו להעתיר בתפילה מרחבת המערה כשהם יושבים על כיסאות הגלגלים.

    מכתב



    0 תגובות