ארדואן לא נכנע לטראמפ ומאיים בפנייה לבוררות בינלאומית

    מוטי סבן No Comments on ארדואן לא נכנע לטראמפ ומאיים בפנייה לבוררות בינלאומית

    בעקבות מעצרו של הכומר בטורקיה, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מאיים להטיל סנקציות כבדות על טורקיה אם הכומר לא ישוחרר. נשיא טורקיה ארדואן אומר בתגובה: המדיניות שלו לא תשתנה, והוא גם מאיים: אם ארה"ב כעונש לא תעביר לטורקיה את מטוסי החמקן, אנחנו נפנה לבוררות, ארדואן גם מכריז: יחסי ארה"ב טורקיה, עומדים כאן על הפרק

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עימות בלתי נמנע: שליט טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן מוכן להכנס לקרב חזיתי מול האיש החזק בעולם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. נשיא טורקיה הכריז כי מדיניותו לא תשתנה לאור איומיו של נשיא ארה"ב בהטלת סנקציות נגד טורקיה אם לא תשחרר את הכומר שמוחזק במאסר בטורקיה.

    "ארצות הברית תאבד שותפה חזקה וכנה אם לא תשנה את עמדתה", צוטט ארדואן בכלי תקשורת טורקיים. בנוסף, הוא גם איים בפנייה לבוררות בינלאומית, "במידה וארה"ב לא תעביר את העברת מטוסי החמקן ה-F35 לצבא טורקיה".

    הפרשייה שמאיימת להביא לקרע חסר תקדים ביחסי ארה"ב טורקיה, החלה:  כאשר הכומר האמריקני אנדרו ברונסון נעצר לפני 21 חודשים, בשבוע שעבר הועבר למעצר בית, הכומר פעל בטורקיה במשך יותר משני עשורים. הוא מואשם בתמיכה בקבוצה שלטענת אנקרה אחראית לניסיון ההפיכה ב-2016 ובמפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK). הכומר, שהכחיש את האישומים נגדו, עומד בפני עונש של 35 שנות מאסר אם יורשע.

    בשבוע שעבר הכריז נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי ארה"ב לא תוותר במקרה הזה והיא אף תגיב בסנקציות קשות כנגד טורקיה "ארה"ב תטיל סנקציות כבדות על טורקיה בעקבות מעצרו הממושך של הכומר אנדרו ברונסון. האדם הזה הוא נוצרי אדוק, איש משפחה ואדם נפלא. הוא סובל מאוד. יש לשחרר את איש הדת החף מפשע הזה מיד".

     לכומר צפוי משפט שבו הוא יכול לקבל עונש עד 35 שנים בכלא הטורקי אם יימצא לטענת בית המשפט בטורקיה אשם.

    נשיא ארה"ב אף פעל לבקש מישראל לשחרר אסירה של חמאס שבתגובה טורקיה תשחרר את הכומר, בינתיים המהלך לא צלח. טראמפ לא מוכן לוותר בשום אופן וכך גם ארדואן.



    0 תגובות