ח"כ זוהיר בהלול הודיע: מתפטר מהכנסת

    איתי גדסי 1 Comment on ח"כ זוהיר בהלול הודיע: מתפטר מהכנסת

    חבר הכנסת זוהיר בהלול הודיע היום על התפטרותו מהכנסת על רקע חוק הלאום: "חוק הלאום מהווה בגידה ב-20% מאזרחי המדינה הערבים, והפניית עורף של הממשלה לערכים"

    בהלול צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת זוהיר בהלול (המחנה הציוני), הודיע הערב (מוצאי שבת) על התפטרותו מכנסת ישראל.

    במכתבו העלה את המניעים להתפטרותו: "נכנסתי לעולם הפוליטי כדי להוות גשר. גשר בין הציבור הערבי לבין יהודי, גשר לחברה משותפת המבוססת על כבוד הדדי, שוויון ושותפות. האמנתי שאצליח להביא לתוך הכנסת את מה שייצגתי ונלחמתי עליו כל חיי. לאורך כל תקופתי בכנסת פעלתי ונאבקתי למען הערכים הללו, הנוגעים לכלל אזרחי ישראל ולדמותה הדמוקרטית של המדינה".

    לדבריו: "הכנסת הזאת לצערי התאפיינה בלא מעט יוזמות חקיקה הרסניות, פוגעניות ומפלות שקצרה היריעה מלמנות את כולן. הצעות שכל תכליתן היו לשסות ולקרוע את החברה הישראלית, למען אינטרסים פוליטים צרים. במקביל למאבק בחוקים אנטי דמוקרטים ומדירים, פעלתי כל העת לבנות תשתית לחברה משותפת. הקמתי שדולות, פעלתי להכנסת תוכנית לימודים לחינוך לחברה רב תרבותית, קיימתי מפגשים ואירועים בכנסת לקירוב האוכלוסיה הערבית ונפגשתי עם אזרחים מכלל הקשת של החברה הישראלית המאמינים בישראל טובה יותר. שוויונית יותר".

    הוא טוען כי "המושב האחרון של הכנסת סימן את שיאה של המגמה האנטי דמוקרטית שמוביל נתניהו וממשלתו הקיצונית, השואפת לפורר כל זכר לדמוקרטיה ולשוויון למיעוטים שבה. תחושת השבר מול חקיקת חוק הלאום, שלראשונה מעגן רשמית את אזרחי המדינה הערבים כאזרחים סוג ב', הייתה בלתי ניתנת לאיחוי. כמי שנלחם כל חייו להוכיח כי ניתן לחיות כאן יחד יהודים וערבים, שישראל יכולה להיות בית גם למיעוטים שבה על אף המחלוקות והקושי. מדובר היה ביריקה בפרצוף. הפניית עורף של המדינה לציבור שלם שחולם ושואף להשתלב ולהיות חלק ממנה".

    על ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר בהלול: "נתניהו הולך כעיוור אחרי הקולות הקיצונים ביותר, ולא מטריד אותו האדמה החרוכה שהוא משאיר מאחוריו. לכאורה, בימים האחרונים הממשלה מנסה להראות כי היא לוקחת צעד אחורה, אך שוב מדובר במסורת "הפרד ומשול" שנתניהו אוהב כל כך. שוויון אזרחי אינו תלוי שירות צבאי, או השתייכות לאומית. כל אזרח צריך להיות שווה מהיותו אזרח".

    הוא סבור כי "חוק הלאום מהווה בגידה ב-20% מאזרחי המדינה הערבים, והפניית עורף של הממשלה לערכים עליהם הושתתה המדינה כפי שנכתב במגילת העצמאות. בכנסת זו אשר חרתה על דגלה אפלייה, הדרה והרס הדמוקרטיה אינני יכול להמשיך ולכהן. למרות כל זאת, אני עדיין מאמין שהציבור הישראלי הרחב חולם ושואף לחברה דמוקרטית, שוויונית, משותפת לכלל האזרחים שבה. אמשיך לפעול בחיים הציבוריים לקידום הערכים בהם אני מאמין, ולשותפות פוליטית אמיתית בין יהודים וערבים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אני מצפה שכל חבריך חברי הכנסת הערבים יעשו כמוך אין לכם מקום בכנסת ישראל, במוקטעה יחבקו אותך ואת חבריך ישראל שייכת ליהודים וליהודים בלבד די למילים היפות אין כאן מקום לשני עמים נקודה זה או אנחנו או אתם ואני וכל היהודים מאמינים באפשרות הראשונה