סכנת חום הקיץ: הרעלת מזון בגן ילדים, עשרה פעוטות אושפזו

    בנצי לייזרוביץ No Comments on סכנת חום הקיץ: הרעלת מזון בגן ילדים, עשרה פעוטות אושפזו

    עשרה פעוטות מאותו גן, התאשפזו בבית החולים 'זיו' בצפת, עקב חום גבוה ושלשולים | לאחר בדיקת הפעוטות התבררה הסיבה: הפעוטות לקו ב'הרעלת מזון' | בבי"ח מתריעים עקב המקרה: בגלל החום הכבד, יש לשמור על אחסון האוכל בצורה נאותה | בפנים כל הטיפים והעצות החשובות, איך לשמור על המזון בקיץ

    צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרכז הרפואי זיו בצפת הובאו היום (חמישי) 10 פעוטות מהגליל העליון על ידי הוריהם, הפעוטות, בני שנה עד שלוש השוהים באותו גן ילדים, כולם סובלים מהקאות ושלשולים. הפעוטות מטופלים כרגע במיון ילדים, במצב קל ובהכרה ומקבלים נוזלים. הורי הפעוטות לצידם בביה"ח. הפעוטות יישארו להמשך טיפול והשגחה.

    לאחר המקרה החריג מפרסמים במרכז הרופאי "זיו" צפת את הסיבה לאישפוז הילדים: לאחר בדיקת הילדים, נמצא כי 10 הפעוטות שהגיעו מהגן, סובלים מהרעלת קיבה, כלל הילדים סובלים מהקאות ושילשולים. לאור המקרה הקשה במרכז הרפואי מתריעים הזהרו בתקופה הנוכחית "מהרעלת מזון".

    במרכז הרפואי מסבירים את הסיבה להרעלה דווקא עכשיו: חום יולי אוגוסט כבר כאן, ובעונה זו כשהחום כבד ואחוזי הלחות גבוהים, מתרבים החיידקים הנמצאים בסביבתנו בקצב מהיר יותר. תופעה הגורמת לפעוטות וילדים רבים ללקות בהרעלת מזון, המלווה בחום, כאבי בטן, הקאות ושלשולים.

    שמירה נאותה על האוכל המבושל, כך מסבירים בבית החולים: אחד הגורמים החשובים למניעת העברת מחלות ממזון, הוא הטמפרטורה בה מובל, נשמר, מבושל ומוגש המזון שעל שולחננו. בישול נכון או צלייה נכונה של המוצרים מן החי יביאו להפחתה משמעותית של כמות החיידקים במזון, ועל ידי כך, נמנעת הסכנה לבריאות הסועדים.

    כמו כן, כאשר מבלים בחוץ, בחוף הים או בבריכה רצוי לשים לב לאופן אכסון המזון. יש לאכסן המזון בצידנית עם קרחונים ולעקוב אחר מצבו. גם הכריך הפשוט חייב להיות עטוף בניילון נצמד ולהיות מוחזק במקום מקורר ומוגן מקרינת השמש. ככל שתוכן הכריך רגיש יותר כן רבה גם הסכנה.

    עוד סוגי מאכלים שצריך לשים לב אליהם: יש להתייחס למזון מסוים ביתר תשומת לב, כמו לסנדוויץ' טונה, נקניק, גבינה, ביצה מטוגנת, ביצה קשה, מיונז ועוד. למטיילים בחוץ, רצוי להימנע מאכילת ביצים רכות או ביצת עין בשל סכנה של ריבוי חיידקים.

    במרכז הרפואי גם מסבירים איך אפשר למנוע הרעלה במספר דרכים: ראשית, חשוב מאוד להקפיד לרחוץ את הידיים היטב במים ובסבון, וגם את המזון, בעיקר פירות וירקות, וכן את משטחי העבודה בתנאי שדה ובבית.

    כמו כן אומרים לנו בבית החולים: מומלץ להפריד מזון לא מבושל ממזון מוכן לאכילה, ולארוז כל סוג מזון בנפרד. מזון שלא נשמר בקירור מעל שעתיים עלול להיות מזיק. יש לבשל את המזון בטמפרטורה גבוהה ולאורך זמן ממושך, על מנת להשמיד את החיידקים והרעלים הגורמים למחלות. מזון המכוסה בנייר כסף או פלסטיק, מאט את גידול החיידקים.

    הורים יקרים אם כבר שמתם לב שיש את התסימנים, אל תחכו, במידה ומתפתח קלקול קיבה, שמתבטא בחום, כאבי בטן הקאות ושלשולים יש לפנות מיד לטיפול רפואי. חשוב מאוד לשמור על הידרציה טובה, כלומר שתיית נוזלים, כדי למנוע התייבשות. לעיתים יש צורך גם בנטילת אנטיביוטיקה כנגד החיידק שגרם למחלה, על פי הוראות הרופאים המטפלים.

    והעיקר שכולנו נהיה בריאים, קיץ מרענן, בריא ומהנה.

     



    0 תגובות