הרבנים לשגריר הבריטי: "תכנית שתי המדינות – מנוגדת להלכה"

    שלמה ריזל No Comments on הרבנים לשגריר הבריטי: "תכנית שתי המדינות – מנוגדת להלכה"

    רבני 'פיקוח נפש' נפגשו עם שגריר בריטניה בישראל ופרשו בפניו את המשנה ההלכתית בנוגע לדרישות הפלסטינים ולתכנית שתי המדינות: "חייבים לשנות את הגישה; העמדה של 2 מדינות ל-2 עמים מנוגדת להלכה ואינה מקובלת על אף רב ופוסק בישראל משום שהרי זה 'איבוד עצמינו לדעת'"

    הרבנים והשגריר צילום: שגרירות בריטניה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראשי קונגרס הרבנים 'פיקוח נפש', המאגד למעלה מארבע-מאות רבני ישראל, ממשיכים בסדרת הפגישות עם שגרירי מדינות העולם בישראל, במטרה להביא לידיעת אומות העולם את דעת ההלכה בנושא שלימות הארץ ולשנות את יחס דעת הקהל העולמית לנעשה בגבולות ארץ ישראל.

    אתמול (רביעי), נפגשו הרבנים עם שגריר אנגליה בישראל, דייויד קוורי, והציגו בפניו את דעת ההלכה היהודית, ואת פסק הדין עליו חתומים רוב גדולי רבני ישראל תוך הדגשה כי העמדה של 2 מדינות ל-2 עמים מנוגדת להלכה ואינה מקובלת על אף רב ופוסק בישראל משום שהרי זה 'איבוד עצמינו לדעת'.

    השגריר סיפר לרבנים כי בעבר שמע וקרא רבות על פעולותיהם ועל דעת ההלכה שהם מפרסמים, והוא התעניין מאד לדעת מהו הפתרון שמציעה תורת ישראל לקונפליקט בין ישראל לפלסטינים. הרבנים ענו בהרחבה והדגימו כיצד כל עמידה תקיפה ובלתי מתפשרת, כהוראת ההלכה, מביאה בסופו של דבר לשלום ולצמיחה איזורית, לא רק לישראל אלא גם לערבים.

    הרב ירמיה כהן, ראב"ד צרפת ובלגיה, כיום אב"ד ומורה-צדק בירושלים ומראשי קונגרס הרבנים, הראה לשגריר ממצאים ומטבעות מקוריים בכתב עברי מתחילת ימי בית שני, כשהוא זועק "איך יתכן לדבר על 'זכויות של שני עמים' על הארץ הזאת, הלוא כל חפירה בכל מקום בארץ, מראה בדיוק לאיזה עם היא שייכת כבר אלפי שנים".

    הרב יוסף גרליצקי, יו"ר הקונגרס ורב מרכז ת"א, הסביר לשגריר בריטניה את מטרתם העיקרית של הרבנים בתקופה זו, לשנות את כל השיח והגישה בנושא זה: במקום לדבר תמיד על כמה אפשר וכמה מוכנים לוותר בשביל שלום עם הערבים, צריך אחת ולתמיד להבין, כמו שחזתה ההלכה לפני מאות שנים וכמו שראינו כולנו, שוויתורים מביאים למלחמה ולשפיכות דמים. דווקא למען השלום, הן של היהודים והן של הערבים, חייבים לעמוד בתקיפות ולא לקיים כל מו"מ על שטחי ישראל.

    עוד נכח בפגישה הרב אברהם שרייבר, רב היישוב "שבי דרום" ורבה של גוש קטיף לשעבר, שסיפר לשגריר קוורי על נפילת "עפיפון תבערה" סמוך לביתו אך לפני שבוע, ותיאר כיצד כל הטרור ושפיכות הדמים התחילו דווקא לאחר הנסיגות והוויתורים הישראליים, כאשר קודם לכך התקיימו יחסי שכנות טובים בין היהודים תושבי גוש קטיף ושכניהם הערבים.

    הרב אברהם לוין, מזכ"ל הקונגרס ביקש מהשגריר להעביר לקובעי המדיניות בממשלת אנגליה את עמדת ההלכה היהודית. "לחבר העמים הבריטי יש חלק גדול בזכות עמידתם שנים רבות לימין עם ישראל, חבל להפסיד זכות זו בגלל מדיניות מוטעית", אמר הרב לוין, "באימוץ עמדתה ההגיונית של ההלכה, יכולה אנגליה לשנות את כל השיח העולמי בנושא חשוב זה".

    צילום תמונה: שגרירות אנגליה.



    0 תגובות