ליברמן: "מזהים ניסיון להקמת תשתית טרור ברמת הגולן"

    קובי פינקלר ואיתי גדסי No Comments on ליברמן: "מזהים ניסיון להקמת תשתית טרור ברמת הגולן"

    שר הביטחון אביגדור ליברמן אומר כי בצד הסורי של רמת הגולן, נחשף ניסיון להקמת תשתית טרור של "גורמים המזוהים עם המשטר" | מה ההיערכות הצבאית באיזור כוללת? ומדוע חייל סורי הנמצא באיזור מסכן את חייו לדעתו?

    ליברמן צילום: בן דורי, פלאש 90
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון ליברמן סייר אתמול ברמת הגולן ושחרר מספר הצהרות הראויות לציון. "מאוד התרשמתי מהמוכנות של כוחותינו", אמר ליברמן, "גם מהבנת האירועים ובאמת מגיע פה שאפו לצה"ל, שאפו לצבא הגנה לישראל על כל המוכנות".

    "אני רוצה לחזור על מה שכבר אמרתי. סיירנו לאורך הגבול וראינו את האוהלים של הפליטים הסורים. אנחנו מוכנים להעניק כל סיוע הומניטרי ואנחנו לא מוכנים לקבל שום פליט בשטחנו", אמר ליברמן אך מיד הדגיש, "הדבר השני שגם חשוב לציין זה הסכם ההפרדה מ-74' והבהרתי פה גם למפקדים וגם לנציגי אונדו"ף, מבחינתינו כל כניסה של כוח סורי לאזור חיץ, כל חייל סורי שימצא באזור החיץ, מסכן את נפשו".

    "גם לגבי הרצועות הנוספות", אומר ליברמן, "גם שם נקפיד על קוצו של יוד על ההרכב ועל כמות היקף הכוחות בהתאם לאותו הסכם של 74'".

    ליברמן אמר כי "אנחנו מזהים גורמים שמזוהים עם כוחות הציר, את המאמץ שלהם תחת חסות המשטר להקים תשתית טרור פה ברמת הגולן הסורי. המאמץ הזה להקמת תשתית טרור תחת חסות המשטר מבחינתנו זה דבר בלתי מתקבל על הדעת ואנחנו נפעל בעוצמה נגד כל תשתית טרור שאנחנו נראה ונזהה פה באזור. מבחינתנו המשטר הוא האחראי והוא גם יישא באחריות וגם ישלם מחיר כבד על עצם שיתוף הפעולה עם גורמי הציר ועל שיתוף הפעולה של המאמץ שלהם להקים פה תשתיות טרור".

    לדבריו: "עצם הנוכחות האיראנית בסוריה מבחינתנו זה דבר בלתי סביר. אנחנו לא מוכנים לקבל נוכחות איראנית בסוריה בשום מקום וכמו שבוודאי שמעת לא פעם, אנחנו נפעל נגד כל התבססות איראנית בסוריה. לגבי נסיגה של 40 ק"מ או 80 ק"מ, זה לא משנה".

    באשר למצב המתוח בדרום, אמר ליברמן: "מה שעובר בכרם שלום זה מזון ותרופות, זה הכל. יתר הדברים לא יעברו. ההחלטה התקבלה אתמול, ורק מהיום מתחילים ליישם ואני מקווה שזה מסר שנקלט אצל ראשי החמאס ונראה הפסקה מידית בכל ההצתות, הבלונים והפרובוקציות שראינו לא רק בשלושה חודשים אחרונים".



    0 תגובות