נתיב האבות: יאיר נתניהו הגיע לצפות בהרס הבתים בשכונה

    אריאל שרפר No Comments on נתיב האבות: יאיר נתניהו הגיע לצפות בהרס הבתים בשכונה

    היורש: יאיר נתניהו נגיע לביקור מיוחד כאורח של מועצת יש"ע. נתניהו צפה בשכונה ההרוסה, ביקר את המשפחות בקראווילות, גלש על אומגה, בילה בארץ האיילים ונפגש לשיחות עומק עם חברי מעצת יש"ע

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הנסיך: יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, סייר היום יחד עם מועצת יש"ע ברחבי גוש עציון. בתחילתו של הסיור הגיע נתניהו לשכונת נתיב האבות ביישוב אלעזר, שם חזה בבתי השכונה שנהרסו לפני מספר שבועות בעקבות החלטת בג"ץ.

    לאחר מכן, המשיך יחד עם ראש מועצה אזורית גוש עציון שלמה נאמן לשכונה החדשה שהוקמה עם בתים זמניים בהם מתגוררות משפחות המפונים. בביקור בקראווילה של משפחת נוי שמע סקירה מאורית נוי וממתן יחזקאלי שבתיהם נהרסו, על התוכניות העתידיות של השכונה וההתפתחות המתוכננת ואת חשיבות קידום התוכניות במקום.

    ראש המועצה נאמן הציג את החיבור האסטרטגי שיוצרת השכונה העתידית בין ירושלים לכפר עציון דרך שכונת גילה, הר גילה, נווה דניאל, אלעזר ונתיב האבות, אלון שבות וכפר עציון.

    לאחר הביקור בנתיב האבות, המשיך נתניהו בדרך האבות העתיקה בה צעדו עולי הרגל בבית שני, לביקור קצר במקווה ארכיאולוגי עתיק מימי בית שני ולאחר מכן אל עץ האלון הבודד אשר נמצא בכניסה לאלון שבות. מנהל עמותת התיירות גוש עציון משה ברוס סיפר לנתניהו כי עץ זה, שניטע לפני מאות שנים, היה גדול ומרכזי בגוש עציון.

    העץ אליו צפו ילדי כפר עציון במשך 19 שנה מהקמת המדינה ועד מלחמת ששת הימים, סימל עבורם את הציפייה והגעגוע ומימוש השיבה אל חבלי מולדת.

    נתניהו ביקר גם בארץ האיילים יחד עם מנכ"ל מועצת יש"ע שילה אדלר, נפגש עם יזמי המקום ושמע סקירה על הפיתוח התיירותי ביהודה ושומרון. אדלר ונתניהו סיימו את הביקור בגלישה באומגה הארוכה ביותר בארץ הנמתחת לאורך של כ-400 מטר.

    יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני נפגש עם יאיר נתניהו ביקב גוש עציון לשיחה אשר נמשכה שעה ארוכה. השניים שוחחו על מצבה של ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן והחזון לעתיד. נתניהו התרשם מההתקדמות ומגודלה של ההתיישבות, ואף הפגין בקיאות רבה בנושא.

    את הביקור סיים נתניהו בגן לאומי הרודיון, שם סייר בעתיקות המיוחדת שנמצאות במקום, ביניהן: בית הכנסת העתיק, קבר הורדוס, הקמרונות החדשים שנתגלו לא מזמן, ציורי הקיר מהתקופה הרומית ועוד ממצאים החדשים.

    עם תום הסיור העניק דילמוני לנתניהו שי – את הספר 'מעיינוש – מדריך למטייל במעיינות יהודה שומרון ובקעת הירדן' והזמין אותו להמשיך לטייל וליהנות מהאזור יחד עם כל המשפחה.

    WhatsApp Image 2018-07-05 at 21.14.55 WhatsApp Image 2018-07-05 at 21.14.56



    0 תגובות