ח"כ אשר תוקף: "אין מספיק תכנון דיור לחרדים" • צפו

    איתי גדסי No Comments on ח"כ אשר תוקף: "אין מספיק תכנון דיור לחרדים" • צפו

    חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) תוקף את משרד השיכון וטוען: "לצערי המדינה לא מתכננת ומשווקת מספיק דיור שמתאים לציבור החרדי" | וגם: מה הוא חושב על משכנתאות וחרדים?

    צילום: באדיבות המצלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת יעקב אשר אמר בוועידת יועצי המשכנתאות החרדים: "אתם מייצגים אנשים ברגעים הכי מכוננים של חייהם הכלכליים. העזרה שאנו מושיטים לכם היא בכדי שתסייעו לציבור ברגעים החשובים הללו. אני בטוח שבהמשך תחול ירידה משמעותית בשוק הדירות מכיוון שלא הייתה תקופה דומה בה הייתה כמות גדולה כל כך של דירות בתכנון".

    "יחד עם זאת, לצערי המדינה לא מתכננת ומשווקת מספיק דיור שמתאים לציבור החרדי. בנוגע לשוק המשכנתאות, אנו יודעים שהבנקים ובנק ישראל מובילים הקשחה במאפיינים מסוימים בהליך. פעלנו בכדי לתקן את הדברים, כך למשל ההארכה של 24 יום באישור המשכנתא וביטול הרשימות השחורות של יועצי המשכנתאות בבנקים".

    לדבריו: "אנו ממשיכים לעבוד לתיקון שוק המשכנתאות, כמו הקפאת המשכנתא במקרה של פטירה, דחיית תשלומים במקרה אבטלה, מתן אפשרות לשינוי מועד תשלום המשכנתא ועוד".

    "אחד מהדברים החשובים הוא הצורך להסדיר את המעמד של יועצי המשכנתאות כך שיהיה מקצוע רשמי ומפוקח. לכן, בין היתר, ההתאגדות שלכם חשובה ומשמעותית. הבנקים למדו את המאפיינים של הציבור החרדי, וכיום הקשחת התנאים וההנחיות מקשים מאד על משפחה חרדית לקחת משכנתא ולרכוש דירה. בנק ישראל חייב ללמוד בהקדם את המאפיינים של הציבור החרדי ולהתאים את ההנחיות שלו.", אמר.



    0 תגובות