בול מיוחד לציון 70 שנה לתעופה האזרחית בישראל

    עפר גדנקן No Comments on בול מיוחד לציון 70 שנה לתעופה האזרחית בישראל
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לרגל חגיגות 70 שנה למדינה, הנפיק השירות הבולאי בדואר ישראל סדרת בולי הצדעה למדינה ולצה״ל וביניהן  בול לציון 70 שנה לתעופה האזרחית בישראל.

     

    מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין העניק את הבול הראשון למנכ"ל חברת אל על, גונן אוסישקין.

    דני גולדשטיין גונן אוסישקין ומיקי שטרסבורגר צילום סיום פרג

    הבול, אשר עוצב בידי המעצב ברוך נאה, מציג מטוס מסוג סקיימסטר הנקרא "הרצל", אשר שימש את אל על בטיסת הבכורה הרשמית שלה מלוד לשדה התעופה אורלי בפריס, לצד מטוס הדרימליינר 787. כיום, ניתן לרכוש את הבולים בסניפי דואר ישראל.  ערכו הנקוב של הבול 11.60 ₪.

     

    דני גולדשטיין, מנכ"ל חברת דואר ישראל אמר "בול התעופה האזרחית מנציח את פועלה של חברת אל על בעשרות שנות קיומה ומשמש אמצעי הסברה בארץ ובעולם להישגי התעופה בישראל מאז היווסדה. בול זה הוא חלק מסדרת בולים שמצדיעים למדינה ולצה"ל במלאת לה 70 שנה, בהם בולי הצדעה לכומתות צה"ל, לקומיקס, לחדשנות, למערך הסייבר ולכיפת ברזל".

     

    גונן אוסישקין מנכ"ל  אל על, הודה על המחווה של השירות הבולאי וסיפר בטקס כי חברת אל על הוקמה באופן רשמי בשנת 1949, אך כבר בספטמבר 1948 המריאה טיסת הבכורה והביאה את הנשיא חיים ויצמן מז'נבה לישראל. לדבריו, השוויצרים לא אפשרו נחיתת מטוסים צבאיים בשטחם, לכן בתום מבצע בזק הצליחה החברה להפוך מטוס סקיימסטר DC-4 למטוס אזרחי. המטוס שפתח את עידן טיסותיה האזרחיות של אל על נקרא "רחובות".

    70 שנות תעופה אזרחית

    תיאור הבול: בבול נראה מטוס מסוג סקיימסטר DC-4 4X-ACD הנקרא "הרצל". מטוס זה טס ב-31 ביולי 1949 בטיסת הבכורה הרשמית של אל על מלוד לשדה התעופה אורלי שליד פריס עם נחיתת תדלוק ברומא. בשובל נראה מטוס דרימליינר 787 (התצלומים באדיבות ארכיון המורשת של אל  על).



    0 תגובות