דובר צה"ל: הקמנו מערך דוברות בינלאומי; חמאס נכשל

    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: הקמנו מערך דוברות בינלאומי; חמאס נכשל

    לאחר שלושה חודשים בהם צה"ל נאבק בגדר המערכת עם תחבולות מבית היוצר החמאסי, דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, מציג את המאמצים שנעשו בזירה הבינלאומית ומסביר באלו כלים נאבק צה"ל במלחמה התודעתית

    דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס והרמטכ"ל אייזנקוט צילום: דו"צ
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי 13 שבועות של לחימה מידי שבוע לאורך גזרת רצועת עזה, דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס חושף בהרצאה במכון למחקרי בטחון לאומי, את המלחמה התודעתית בה נלחם הצבא בחודשים האחרונים מאז ה 30.3.

    לדברי מנליס, "החמאס רצה לייצר מספר רב של נושאים ולמעט אחד של ייצור דעת קהל עולמי על עזה הוא נכשל בכולם: לא הבאת מליוני אנשים לגדר, לא עירוב של הפלסטינאים ביו"ש, לא עירוב וגיבוי של מדינות ערב ואפילו לא של האוכלוסיה המקומית".

    "בכל התקופה הזו", מגלה מנליס, "צה"ל הקים חמ"ל מיוחד לצורך מענה מיידי לאירועים, אחרי שהבינו שהמסרים היום מועברים ברשתות החברתיות בצורה מהירה ומיידית הן לעולם והן לציבור בעזה ובמדינות ערב ולכך נערכו בחטיבת הדובר".

    "כדי לענות על צורך זה, פנו בדובר צה"ל ללמעלה מ-3,000 מובילי דעת קהל בעולם, צרפו כתבים זרים לסיורים לאורך הגדר כולל הקמת מתקן מיוחד לתיעוד האירועים, צולמו והופצו אלפי תמונות וסרטונים שכולם יחד הביאו את התוצאה לפיה האירועים על הגדר הלכו ופחתו, מספר המידעים השליליים פחת ואפילו דוברי חמאס הובכו לא אחת בעקבות דברים שפורסמו".

    עם זאת, נראה כי בדברים אלו, דובר צה"ל לא מתמודד עם הטענות העולות בקרב הציבור בנוגע ליכולות של צה"ל להתמודד ולתקוף את חוליות משגרי העפיפונים והמחבלים המסתננים לישראל לפרק זמן קצר.



    0 תגובות