פגיעה קשה: רבני הציונות הדתית קוראים לסגירת כשרות צהר

    ישראל בן צבי No Comments on פגיעה קשה: רבני הציונות הדתית קוראים לסגירת כשרות צהר

    זקני רבני הציונות הדתית, מביעים מורת רוח מפעילותו של ארגון 'צהר' בהפעלת מערך כשרות פרטי, המחליף את הרבנות. היום הם קוראים לארגון לסגור את מערך הכשרות – "זאת הנמכת רמת הכשרות"

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מערכת הכשרות החדשה של ארגון "צוהר" ספגה לא מעט ביקורות מקרב רבני הציונות הדתית ממנו היא מגיעה, על רקע פיעלותם מחוץ לתחומי הרבנות הראשית, דבר הקורא תיגר על מעמדה של הרבנות ונוגס בכוחה. על עגלת המלחמה ב"רבנות הראשית" הצטרפו ארגוני רפורמים וקרן החדשה לישראל שבירכו על היוזמה של ארגון "צהר", מנגד בכירי הרבנים חששו מאוד למעמדה של הרבנות.

    היום (רביעי) שלב הפעילות נגד ארגון "צהר" עולה שלב, ועדת רבנים בראשות זקני רבני הציונות הדתית מפרסמת בצהרים קריאה לסגור לאלתר את מערך הכשרות של צהר.

    באתר 'סרוגים' דווח כי מהלך לשיתוף פעולה שניסו הרבנים להוביל יחד עם רבני צהר עלה על שרטון ובעקבות כך קוראים הרבנים לסגור את מערך הכשרות העצמאי של צהר.

    בוועדת הרבנים של הציונית הדתית שבדקה את מערך הכשרות של צוהר היו חברים בכירי הרבנים של הציונות הדתית, בהם הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב אריאל, הרב צפניה דרורי, הרב זלמן מלמד, הרב איסר קלונסקי, הרב זלמן מלמד והרב חיים שטיינר. הרבנים קיימו פגישות עם בכירי הרבנים של הרבנות הראשית טרם פרסום הקריאה היום.

    בהודעה שפרסמו הרבנים הנ"ל נאמר כי: מערך הכשרות האלטרנטיבית גורם לפגיעה בכשרות במדינת ישראל ומביא להנמכת רמת הכשרות, ובנוסף מהווה פגיעה קשה ברבנות הראשית".

    עוד נאמר בקריאה כי: "הרבנות הראשית לישראל נוסדה ע"י מרן הרב קוק זצ"ל במגמה לרכז את כל ענייני הרבנות והדת תחת סמכות רבנית אחת והחלטית שתהיה מחייבת את כל הציבור בארץ בלי גופים אחרים הפועלים עצמאית ללא הסמכות המרכזית".

    כזכור ארגון רבני צהר נחל תבוסה של ממש בבחירות האחרונות שהתקיימו לרבנים הראשיים לישראל כשהרב דוד סתיו, יו"ר הארגון, לא נבחר לרב הראשי לישראל. נראה, כי החליטו בצהר להקים מערך כשרות אלטרנטיבי לבד ממערך רישום הנישואין הנפרד. המהלך גרר אחריו כאמור, תגובות נגד של רבנים רבים בציבור החרדי ובציונות הדתית שהתנגדו נחרצות להחלשת כוחה של הרבנות.

    במאמר שפרסם בזמנו הרב ברוך אפרתי טען הרב כי: "במו ידינו אנו מכשירים כניסה של גופים לא אורתודוכסים למדינה". כאמור הקריאה המתפרסמת היום היא מכה נוספת וקשה לארגון צהר המבקש לקבל לגיטימציה מהציבור הדתי לאומי לפעילותו.



    0 תגובות