שקד ל"קול חי": צריך לבצע שינויים נחוצים בחוק לטובת החרדים

    מוטי סבן No Comments on שקד ל"קול חי": צריך לבצע שינויים נחוצים בחוק לטובת החרדים

    הראיון המרתק והמפתיע עם שרת המשפטים, למהדורה המרכזית. על "חוק הגיוס: אף חוק לא עובר בכנסת כמו שהוא מופץ בתזכיר,צריך לשמוע את הערות של החכים החרדים ולבצע את השינויים הנחוצים. משבר קואליציוני: אם נלך לבחירות בגלל הגיוס,הקואלציה הבאה לא תדע להעביר חוק נוח יותר. בהמשך המהדורה התראיין ח"כ יואב קיש בעניין החוק

    9:11
    29.03.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ל'-ל"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (שני) התראיינה שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) למהדורה המרכזית לרדיו "קול חי" בהגשת דוד חכם לראיון מקיף וחשוב.

    "חוק הגיוס", החוק הכי מדובר בשבוע האחרון ואיתו גם הדרישה של מועצג"ה לשנות את החוק, שרת המשפטים איילת שקד לא נרתעת מאיומים על משבר, לדבריה: משבר הגיוס בהחלט פתיר,תזכיר החוק של משרד הביטחון הוא תזכיר מאוזן מאוד,תזכיר חוק שגם החברה החרדית צריכה לאמץ.

    על הדרישה לשנות את החוק, גילתה השרה גמישות ולא פסלה את האפשרות שהחוק בהחלט ישונה, זה קורה בכל חוק, השרה שקד: אפשר לשנות את תזכיר החוק,צריך לשמוע את החכים החרדים,אף חוק לא עובר בכנסת כמו שהוא מופץ בתזכיר,צריך לשמוע את הערות של החכים החרדים ולבצע את השינויים הנחוצים.

    בנוגע לקביעה של ח"כ מאיר פרוש על סנקציות פליליות קובעת השרה שקד: אין שם סנקציות פליליות כמו שלפיד דרש,טוב יעשו כל החברים בקואלציה אם יעבירו את החוק.

    עוד הוסיפה שרת המשפטים: לגבי הטענות שאף אחד מהחכים החרדים לא ידע לפני פירסום תזכיר החוק זה לא נכון,הוועדה התייעצה עם כמה אנשים חרדים,וזה חוק מאוזן.

    לאיום על פירוק הקואליציה שמושמע ברקע, בתגובה אליו אומרת השרה שקד: אם נלך לבחירות בגלל הגיוס,הקואלציה הבאה לא תדע להעביר חוק נוח יותר.החוק הזה מאוזן והוא גם יעבור להערכתי בבגץ.

    כמו כן אומרת שרת המשפטים: אין בחוק הזה חובת גיוס,אם אחרי שלוש שנים לא יעמדו ביעדים אז אחרי שנה החוק פוקע.

    בהמשך המהדורה התראיין ח"כ יואב קיש (הליכוד) לדוד חכם במהדורה המרכזית. גם הוא דיבר על "חוק הגיוס" והןא אופטימי: להערכתי חוק הגיוס יעבור במושב הקיץ,לא מבין את האמירות של חלק מהחרדים שהם יפילו את הממשלה,אם הממשלה תיפול אז החוק יעבור בממשלה הבאה?חוק יותר רך מהחוק הזה לא יהיה.

    ישנם בציבור החרדי שלא מקבלים את החוק ומבקשים להתנגד לו, ח"כ קיש מזהיר: אלו בתוך המפלגות החרדיות שחושבים שהם יצליחו אם יקשו על החוק הזה הם טועים,מקווה שהגישה הפרגמטית בחוק הזה תתקבל.

    על איומי הבחירות הנשמעים ברקע, קיש לא מתרגש: הליכוד לא חושש מללכת לבחירות עכשיו,אנחנו מסתכלים על כל המפלגות וחשוב לנו ללכת לבחירות ושכל המחנה הלאומי יתחזק.

    (צילום: פלאש 90)



    0 תגובות