מרגש: תלמידי 'שובו' חגגו בר מצווה • צפו

    קלמן טלר No Comments on מרגש: תלמידי 'שובו' חגגו בר מצווה • צפו

    במעמד מרן הראשל"צ הגר"י יוסף, ראשי החינוך העצמאי וראשי רשת החינוך והקירוב "שובו": מאתיים מתלמידי רשת "שובו" חגגו את בר המצווה בירושלים

    צילום: דובי קורן
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאתיים מתלמידי רשת החינוך והקירוב "שובו" שע"י החינוך העצמאי חגגו בסופ"ש את בר המצווה שלהם בירושלים. התלמידים מבתי הספר של הרשת מהערים; ירושלים נתניה ראשל"צ עכו בית שמש לוד אשקלון פתח תקוה חדרה ואשדוד החלו את חגיגת הבר מצווה באולם ביה"ס "שובו" בירושלים.

    אורח הכבוד היה הראשל"צ, נשיא ביה"ד הגדול והרה"ר לישראל מרן הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א שבירך את התלמידים וראשי "שובו" על עבודתם החשובה לקיום עם ישראל ונשא דברים על חשיבות לימוד התורה לעצב את אישיותם ואת עצמתה להגן על העם היהודי; "התמוגגתי מנחת לראות את לימוד התורה ברחבי העולם בקרב בעלי בתים. במקסיקו בפנמה בארה"ב בקהילת "שערי ציון" לעדת החלבים ובכל נקודה יהודית ע"פ תבל – אם לא בריתי יומם וליל חוקות שמיים וארץ לא שמתי – זו הערובה לקיום עם ישראל והבריח התיכון עליו אנו נשענים". הגר"י יוסף סיפר לתלמידים על פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בביקורו במוסקבה. "לפתע הוא שואל אותי מדוע אין בעולם תרבות יון רומא או עמים אחרים ואילו העם היהודי שורד אלפי שנים. כשניסיתי להשיב, היסה אותי הנשיא ואמר לי אני רוצה להשיב. העם היהודי שורד אך ורק בגלל התורה והרבנים. תראו איך נכרי מבין היטיב מהי הערובה לקיומנו".

    יו"ר החינוך העצמאי וממייסדי "שובו" הרב אברהם יוסף לייזרזון אמר כי "למראה ילדי החמד המסתופפים בחצרות ה', לנגד עינינו הולכת ומתגשמת ההבטחה האלוקית של "לא תשכח מפי זרעו לעולם". הוא ציטט את דברי חז"ל על הפסוק "ואנכי אסתר אסתיר פני מהם" כי לא הייתה נבואה קשה יותר מאותה נבואה של הסתר פנים ואף על פי כן הבטיחם הקב"ה באותה שעה; "וענתה השירה הזאת לפניו לעד כי לא תשכח מפי זרעו הנה אנוכי והילדים אשר חנן לי ה" לאותות ולמופתים בישראל, אלו התלמידים החביבים כבנים". הוא הביע את "הערכת הנהלת החינוך העצמאי ואיחוליה הנאמנים ל"שובו", הפועלת בשיתוף פעולה מבורך עם החינוך העצמאי, בהמשך הצלחת עבודת הקודש בהצלה הרוחנית של ילדי ובתי ישראל".

    מנכ"ל "שובו" הרב חיים מיכאל גוטרמן אמר כי הוא נרגש לראות את ההקשבה והרצינות של התלמידים לדברי מרן הראשל"צ הגר"י יוסף "הנועדים על משה ביקשו שכולם יהיו שווים ואילו תורתנו מצווה על חלוקה בעם ישראל לכהנים לוויים וישראלים נשיאים ומלכים אבות בתי דין ודיינים שכן העם היהודי הוא דוגמא לכל העמים. אתם תלמידי "שובו" שזכיתם להיות תחת כנפי השכינה צריכים להוות דוגמא ומופת למשפחה לשכונה ולעיר בה אתם מתגוררים. אתם משפיעים על המשפחה והסביבה ובכוחכם להפוך את כולם ולהשיבם אל חיק היהדות".

    אחד מחתני בר המצווה אביב בן עזרא תלמיד ביה"ס "שובו" באשדוד נשא דברים בשם החתנים; "זכות מיוחדת נפלה בחלקנו ללמוד בבתי הספר של "שובו" וע"י כך אנחנו זוכים לשמור על הערכים והמסורת וחינוך יהודי אמיתי. בפרה"ש אנו קוראים על קרח ועדתו שכפרו בה" ובתורתו ואנחנו מכריזים כאן; אנו מאמינים בה" ובתורתו לעד ולנצח נצחים".

    באירוע אותו הנחה וארגן מפקח הרשת הרב ניסן קפלן השתתפו; סמנכ"ל הרשת הרב דוד איבגי שסייע רבות להצלחת האירוע. הרב שלמה שלומוביץ מנהל המזכירות הפדגוגית במרכז החינוך העצמאי. הרב יצחק שוורץ בוחן בחה"ע ומפקח ברשת "נתיבות משה". מנהלי בתי ספר והסגל החינוכי.

    גולת הכותרת של חגיגת הבר מצווה היה המבחן הארצי בגמרא. התלמידים הפגינו ידע נרחב ונפלא בידיעת החומר הנלמד וזכו בפרסים רבים.

    את החגיגה סיימו התלמידים בתפילה בכותל המערבי. את פני התלמידים קידמו יו"ר "שובו" אירופה הרב דויד בלאכמן והרב אהרן פאם בנו של מייסד "שובו" הגאון רבי אברהם פאם זצ"ל וחבר הנהלת הרשת בארה"ב. לאחר תפילת מנחה וקבלת עול מלכות שמיים הוענקו לתלמידים זוגות תפילין מהודרות שנתרמו ע"י ידידי "שובו" בארה"ב ובאירופה.

    ימים קודם לכן התקיימה חגיגת בת מצווה למאות תלמידות "שובו" באולמי "ארמונות חן" בני ברק. בפני התלמידות נשאו דברים; ראש ישיבת "מיר" הרב בנימין פינקל. הרב אברהם יוסף לייזרזון. הרב חיים מיכאל גוטרמן. מפקחת החה"ע הרבנית רבקה רודניק שערכה עם התלמידות הפרשת חלה. גב" טובי ברון. מפקחת הרשת גב" ברכה וינברגר. גב" חיה פלדמן וגב" שושי דיאמנט . אורחות הכבוד; הרבנית מסדיגורא תליט"א והרבנית בלה אברהם אשת חבר נשיא הרשת הגאון רבי יונתן אברהם שליט"א.

    שורות שורות של בנות, חופנות בכפות ידיהן הקטנות את הסידור מתנת הגב" ריקא קנופ. חושך באולם… נר לכל אחת, מרצד באפילה ובתפילה חרישית… "תיכון תפילתי קטורת לפניך משאת כפיי… אלוקים לא דוחה דמעותיה של בת מלך שבוקעות את כל הרקיעים… היה זה שיאה של מסיבת הבת מצוה של מאות בנות המצווה מחמישים וארבעה בתי הספר של הרשת. את המסיבה המרגשת סיימו התלמידות בקבלת עול מלכות שמיים.

    צילום: דובי קורן

    IMG_0285 IMG_0288 IMG_0329 IMG_0356 IMG_0390 IMG_0494 IMG_0514 IMG_0553 IMG_0080 IMG_0139 IMG_0145 IMG_0147 IMG_0179 IMG_0196 IMG_0218



    0 תגובות