איתן בקרב: צפו בהרכבת הנגמ"ש החדש והקטלני של צה"ל

    מוטי סבן No Comments on איתן בקרב: צפו בהרכבת הנגמ"ש החדש והקטלני של צה"ל

    בנייתו של נגמ"ש האיתן השני בתצורתו המבצעית הסתיים. הוא נוסע במהירות 90 קמ"ש בשטח. בעל מיגון מודולארי. מוביל 9 לוחמים. בעל מערכות ירי קטלניות. ומסכי מגע לניהול ירי ותצוגת חוץ ב-360 מעלות.

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר אסון הנגמשי"ם ב"צוק איתן" הבינו בצה"ל כי הצבא חייב להצטייד בנגמ"ש מודרני מהיר וממוגן בצורה הולמת. מנהלת המרכבה והרק"ם במשרד הביטחון לקחו את הפרויקט הגדול וייצרו את נגמ"ש "האיתן" נגמ"ש שנוסע על גלגלים מה שמקנה מהירות ועבירות גבוהה יותר, הנגמ"ש ממוגן בבסיסו כמו טנק מרכבה. לאור המלצת שר הביטחון לאחר סיום הניסויים, המנהלת תייצר לצה"ל מאות נגמשי"ם לכוחות החי"ר.

    לאחר שהסתיים בניית המדגים הראשון עליו מבחני הכשירות עברו בהצלחה, הסתיים בימים אלו בנייתו של המדגים השני, במדגים זה ייבחן מנוע שונה כחלק מבחינת חלופות המתאימות לצרכים המבצעיים והאחזקתיים, מבנה הגוף שופר על מנת להגיע למיגון מרבי של הצוות ושרידות המערכות, מערכת המתלים שופרה ויכולת השרידות שלה גדלה. בנוסף, יושמו שיפורים במערכות ההיגוי, החשמל והבקרה של הכלי ובמערכות נוספות.

    המדגים בתצורתו המבצעית פותח על ידי מהנדסי הרק"ם במנת"ק, ונבנה בסיוע מפעלי המרכבה והרכב במש״א. הליך הרכבתו אשר ארך כ-30 יום ונעשה כולו במש"א.

    כפי שניתן לראות בסרטון, על גבי גוף הכלי (תובה) מותקנות המערכות השונות: החל ממערכות המיגון, מערכות החשמל, הריהוט הפנימי, ההיגוי, בילום ושליטה ועד למערכות ההנעה הכוללות מנוע וממסרת, תיבות העברה ודיפרנציאלים, מתלים וגלגלים.

    מאפייניו העיקריים של הכלי הסדרתי הם: אורכו כ-8 מטרים, רוחבו כ-3 מטרים, גובהו כ-2.5 מטר, ומשקלו הכולל כ-30-35 טון. ה'איתן' מופעל על ידי 3 אנשי צוות אורגניים + 9 לוחמים, חליפת המיגון שלו מודולרית וכוללת גם מערכת הגנה אקטיבית. כמו כן, יש בו מערכת אב"כ ומערכת מיזוג אוויר מתקדמות. מנועו הוא כ-750 כ"ס, ומהירותו המרבית 90 קמ"ש.

    נגמ"ש ה'איתן' כולל מגוון של מערכות נשק ושו"ב מתקדמות: מערכות נשק קטלניות, צריחון עם תותח 30 מילימטר, מערכת תצפית היקפית המאפשרת לחימה במדפים סגורים ומסכי מגע ברזולוציה גבוהה המאפשרים תפעול מיטבי ואינטואיטיבי של ריבוי מערכות.

    ראש מנהלת המרכבה והרק"ם במשרד הביטחון תא"ל גיא פאגלין אמר: "לאחר תהליך ארוך של ניסויים ויישום לקחים, אנו חושפים את הנגמ"ש המתקדם בעולם בצורתו הסדרתית. מנת"ק גאה על היכולת לפתח ולייצר רק"ם ישראלי, כחול לבן, מהמתקדמים בעולם עבור לוחמי צה"ל – החל מטנק המרכבה, דרך נגמ"ש הנמר לתצורותיו השונות ועד לנגמ"ש ה'איתן'.

    למשימה זו שותפים רבים, החל מהמפעלים הישראלים הרבים המספקים את המערכות, גורמי המשרד השונים, יחידות זרוע היבשה ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. היכולת לפתח את הדורות הבאים של הרק"ם ולייצרם באופן בלתי תלוי בגורם חיצוני, נשענת על הידע הקיים בישראל, במנת"ק ובתעשיות הישראליות הרבות הלוקחות חלק במשימה". כמו כן, לאחר שביקר בשבוע שעבר בתערוכת הנשק בצרפת הוסיף תא"ל פאגלין כי "יש לתעשייה הישראלית במה להיות גאה והיא מהמובילות בעולם בתחום זה".

    צפו בבניית הנגמ"ש בצורתו המבצעית:

    צילום: משרד הביטחון



    0 תגובות