רצו למנוע את בחירת טראמפ: הדו"ח נגד ה-F.B.I שמסעיר את ארה"ב

    מוטי סבן No Comments on רצו למנוע את בחירת טראמפ: הדו"ח נגד ה-F.B.I שמסעיר את ארה"ב

    הדו"ח של מבקר משרד המשפטים כנגד ה-F.B.I ומשרד המשפטים פורסם וחושף שורה של ליקויים חמורים בסוכנות: העדפות חקירה ממניעים לא ענינים, הטייה ברורה כנגד טראמפ. נכונות לעבור על החוק בכדי למנוע את בחירת טראמפ ועוד.

    אובמה, טראמפ
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המבקר המיוחד של משרד המשפטים סיים את חקירתו, בעניין תפקוד סוכנות ה-F.B.I ומשרד המשפטים יחד, בנוגע לחקירות פרשת דליפת המיילים המסווגים של המועמדת לנשיאות הילרי קלינטון, ששמרה את המיילים על שרת פרטי, דבר שגרם לחשיפת מידע.

    החקירה התעסקה באפשרות שרשויות החוק תחת הנשיא אובמה לו הם כפופים, הפרו את החוק בניהול חקירת קלינטון והיו מוטים לטובתה בפרט בעניין מועמדותה לנשיאות.

    ממצאי החקירה התפרסמו היום, בכרך עב כרס של מאות עמודים, חלק מן המסקנות אותם מפרסן החוקר המיוחד:

    1. ראש ה FBI לשעבר, ג'יימס קומי, מואשם בהתנהגות 'סוררת' ובחריגה דרמטית מנהלי ה FBI. אולם הדו"ח לא קבע כי דבריו נעשו בגלל שיקולים פוליטיים.

    2. על פי ממצאי הדו"ח, ההתמקדותם של חוקרי ה FBI ( פייג' וסטרוק ) דווקא בחקירה בענייו הרוסי של טראמפ בהעדפה על פני חקירות אחרות, הטייתה נבעה ממניעים לא עניינים. ולא רק זה בדו"ח ראיות לכך שהחוקרים היו מוכנים לפעול באמצעים לא חוקיים על מנת למנוע את בחירתו של טראמפ לנשיאות.

    3. בעקבות המקרה החמור ממליץ הדו״ח כי חוקרי ה- FBI יחויבו לעבור הכשרה בנוגע למניעת הטיות פוליטיות.

    4. הדו״ח מצא כי לפחות 5 סוכני ה- FBI גילו רגשות שליליים כלפי טראמפ בהתכתבות ביניהם.

    5. אחד הדברים החמורים שהתגלו כי סוכני FBI קיבלו הטבות שונות מעיתונאים במהלך החקירה ואף התרועעו עמם.

    כמו כן: הדו״ח שעוסק בחקירות קלינטון. בעתיד הקרוב אמור לצאת חלק שני של הדו"ח בו יעסוק בחקירה של ה FBI בעניין המעורבות רוסית. יש לזכור כי החוקרים פייג וסטרוק, סוכני הFBI שקיבלו ביקורת קשה בדו״ח זו על הטייה, לקחו חלק בחקירה הרוסית ולכן ההשפעה תהיה ברורה.

    בעקבות הממצאים הקשים נגד הסוכנות, ממליץ הדו"ח להמנע מכמה דברים, ביניהם: יש למנוע המלצות פומביות על אישומים כנגד אנשים פוליטיים ( לפני אישור של שר המשפטים או נציגיו).

    לגבש מדיניות ראוייה באשר להכרזות של חוקרים בעניין לאנשים שעדיין לא הוגש נגדם כתב אישום, הדרכה לחוקרים בעניין האופן שבו הם יכולים להימנע מפעולות חקירה שעלולות להשפיע על תוצאות של בחירות.



    0 תגובות