גיבוי נרחב לדרישת הגר"ד לאו: קוד אתי לרבנים, ייכתב על ידי רבנים

    איתי גדסי No Comments on גיבוי נרחב לדרישת הגר"ד לאו: קוד אתי לרבנים, ייכתב על ידי רבנים

    לאחר פרסום הכוונה לגבש קוד אתי לרבני ישראל על ידי המרכז לאתיקה, נאבק הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו בכוונה זו וזוכה לגיבוי נרחב בקרב הרבנים "קוד אתי צריך להיות מנוסח אך ורק על ידי רבנים שאמונים על האתיקה המסורה מסיני"

    הרה"ר הגר"ד לאו צילום: דוברות הרבנות
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול נודע לרב הראשי לישראל הגר"ד לאו על הכוונה לבקש מהמרכז לאתיקה לגבש קוד אתי לרבני ישראל. התקשרות זו שאף מבוקש לעשותה בפטור ממכרז, הינה תמוהה ביותר. הרב הראשי סבור כי לא ייתכן שגוף שאין לו כל זיקה לרבנות והחברים בו אינם מבינים כלל את אופיו היחודי והרגיש של מוסד הרבנות, ייגש לגבש קוד כזה.

    גם כללי האתיקה לדיינים, גובשו ע"י נשיא בית הדין הגדול דאז, מרן הראשון לציון ורבה של ירושלים הגרש"מ עמאר שליט"א בהסכמת דייני ביה"ד הגדול.

    הרב הראשי סבור כי "כללי אתיקה לרבנים ייכתבו על ידי רבנים בלבד. רבני עיר ורבני קהילות שאמונים על האתיקה המסורה מסיני, ולא על ידי גוף חיצוני שאינו אובייקטיבי ואף חלק מאנשיו יצאו בגלוי כנגד מוסד הרבנות".

    הגר"ד לאו פנה למנכ"ל הרבנות משה דגן בדרישה דחופה לעצור לאלתר את ההליך ולקיים דיון דחוף בנושא.

    בתוך כך, גיבוי נרחב בקרב רבני ישראל לדרישתו של הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו בנושא.

    היום (חמישי) צירף את חתימתו למכתב שהוציא הרב הראשי, רבה של ירושלים מרן הראשל"צ ורבה של ירושלים הגרש"מ עמאר, שכתב "הכללים האמורים חייבים להיכתב ע"י הרה"ר לישראל כאשר גוף משפטי יהיה כיועץ והוא ההיגיון והצדק הישר".

    בנוסף, צירפו את חתימתם גם חברי מועצת הרבנות הראשית, הרב שמואל אליהו רב העיר צפת, הרב יעקב רוז׳ה, הרב רצון ערוסי, הרב יעקב שפירא ראש ישיבת מרכז הרב, והרב יצחק פרץ רב העיר רעננה. כשברור לכל שכתיבת קוד אתי לרבנים על ידי גוף חיצוני שאין לו כל זיקה והחברים בו אינם מבינים את אופיו הייחודי והרגיש של מוסד הרבנות ואף חלקם יצאו בגלוי נגד הרבנות בעבר מנוגד לכל הכללי ההגיון הישר.



    0 תגובות