חוק הגיוס • רב חיל האוויר לשעבר: "לחטוף את החוק"

    עמית דניאל No Comments on חוק הגיוס • רב חיל האוויר לשעבר: "לחטוף את החוק"

    דיון סביב חוק הגיוס ו"כיפת הזכוכית" בצה"ל • האם החוק מיטיב עם הציבור החרדי או שמא לא • והאם יש דרגים גבוהים, מהם מרחיקים את חובשי הכיפות?

    חיילים חרדים בצבא • אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהדורת הבוקר סופהשבוע בהגשת נדב ארבל ואפרים דוד, התקיים דיון נרחב באשר לחוק הגיוס שהוגש השבוע לטאחר הדיונים הרבים בוועדת משרד הביטחון לנושא ולסוגיית אי קידומו של תא"ל עפר וינטר, כמה שנראה – אי קידום על רקע היותו שומר תורה ומצוות. בדיון נטלו חלק סא"ל במילואים, דב פוברסקי וסא"ל במילואים ורב חיל האוויר לשעבר, הרב רמי ראב"ד.

    "חוק הגיוס הוא הרע במיעוטו", טען הרב ראב"ד. לדעתו, ישנה הזדמנות דווקא בחוק הזה. "זו הזדמנות להיפטר מהסוגיה הזו לכמה שנים. אם החוק מאפשר למי שרוצה ללמוד תורה, להמשיך וללמוד ללא הפרעה, צריך לחטוף את זה", אמר הרב ראב"ד כשפוברסקי מסכים עמו וטוען כי צריך גם לעגן את חובת שמירת הסביבה החרדית לאלו המתגייסים.

    בנוגע לאי קידומו של תת אלוף עפר וינטר, אמר פוברסקי: "אם הכיפה היא קישוט ולא מחייבת – מקדמים את החובש אותה אבל אם מדובר במישהו שנאמן להלכה ונועץ עם רבותיו, לא מקדמים אותו. היום, אין אפליה על רקע עדתי במטכ"ל אבל אפליה לחושבי כיפות, בהחלט כן".

    הרב ראב"ד אמר כי "מדובר בציבור איכותי שרוצה לתרום ורואה בכך אידיאולוגיה, אבל עוצרים אותו כשזה מגיע לתפקידים בכירים. קורס קצינים מורכב מהרבה כיפות אבל לאט לאט בדרגים הגבוהים יותר, הם נחסמים ולא מקודמים".



    0 תגובות