לראשונה: כוח צנחנים התאמן עם כוחות אמריקנים באירופה

    קובי פינקלר No Comments on לראשונה: כוח צנחנים התאמן עם כוחות אמריקנים באירופה

    השבוע פולין נכבשה על ידי כוחות זרים שבאו לתרגל על אדמתה צניחות מבצעיות, העברת לוחמים במסוקים ולחימה במתארים שונים. התרגיל נערך על ידי הפיקוד האמריקני באירופה וכוח צנחנים ישראלי והשתתפו בו עוד מדינות מהאיחוד.

    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לראשונה בהיסטוריה הצהלי"ת התאמנו כוחות הצנחנים יחד עם הפיקוד האמריקני באירופה, על תרגילי צניחה יחד עם מדינות נוספות באירופה על אדמת פולין וגרמניה. השיא של התרגיל צניחת כוחות ישראלים על אדמת פולין.

    מדובר צה"ל נמסר כי היום (ד׳) הסתיים תרגיל ה- Swift Response של הפיקוד האירופי של ארה״ב (EUCOM) על אדמת גרמניה ופולין. בתרגיל השתתפה פלוגת לוחמים מחטיבת הצנחנים שתרגלה יחד עם חטיבת הצנחנים 173 של הפיקוד האירופאי של צבא ארה״ב.

    במהלך התרגיל התבצעה צניחה מבצעית של לוחמי הצנחנים על אדמת פולין ותרגול הכולל הסקות ולוחמה במתארים מגוונים. בסיום התרגול התבצע מעמד החלפת כנפי צניחה בין לוחמי חטיבת הצנחנים ולוחמי הצנחנים של חטיבה 173 האמריקאית. זו הפעם הראשונה שצה״ל לוקח חלק בתרגיל בינלאומי של הפיקוד האירופאי של ארה״ב בחו״ל.

    מדברי מפקד כוח הצנחנים בתרגיל ומפקד עורב צנחנים, רב-סרן אמיר פורי: ״בשבועיים האחרונים התאמנו לוחמי הצנחנים של צה״ל עם לוחמים מצבא ארה״ב לצד לוחמים מצבאות איטליה, בריטניה, ספרד ומספר מדינות נוספות.

    בשיאו של התרגיל, צנחנו על אדמת פולין ותרגלנו משימות מבצעיות מגוונות. התרגשתי במיוחד לצנוח על אדמת פולין ולתרגל ביחד עם עמיתיי מצבא ארה״ב בשנת ה-70 למדינת ישראל, תרגיל הממחיש את חוזק שיתוף הפעולה בין צה״ל לבין צבא ארצות הברית. עבורי זו גאווה גדולה לעמוד בראש לוחמי הצנחנים שמייצגים את צה״ל ואת ישראל.

    4_109

    7_47 8_28 10_14 11_10______1_21______2_20



    0 תגובות