רוחאני לנשיא צרפת: אם לא נרוויח מהסכם הגרעין נפרוש ממנו

    מוטי סבן 1 Comment on רוחאני לנשיא צרפת: אם לא נרוויח מהסכם הגרעין נפרוש ממנו

    נשיא איראן חסאן רוחאני שוחח היום עם מקרון והבהיר לו: אם ההסכם לא מיטיב איתנו נפרוש ממנו. נשיא צרפת ענה בתגובה: צרפת נשארת מחוייבת להסכם, אם כי על אירן לקיים את התייחבויותיה במלואן

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תחילת הסוף? נשיא אירן חסן רוחאני שוחח הערב (שלישי) עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, הנשיא האראני הבהיר למקבילו הצרפתי כי איראן אינה יכולה להשאר בתוך הסכם אםהם אינם מרוויחים ממנו כלום, "אם אירן לא יכולה להרוויח מההסכם, זה פשוט בלתי אפשרי מבחינתנו להישאר פה", מקרון אמר כי עליו "לדבוק בהתחיבויותיו".

    רוחאני הביע סיפוק מעמדת האיחוד האירופאי המנסה להגם ככל שביכולתה על המשך הסכם הגרעין, סולטת במיוחד צרפת במאמציה להציל את ההסכם. "ההצהרות של אירופה צריכות להיות מגובות בצעדים מוחשיים", הוסיף רוחאני.

    נשיא צרפת עמנואל מקרון הוסיף "צרפת נשארת מחוייבת להסכם, אם כי על אירן לקיים את התייחבויותיה במלואן". הנשיא הדגיש כי צרפת פועלת עם בריטניה, גרמניה, רוסיה וסין ליישם את הסכם הגרעין בכל הרבדים", "הנשיא יידע את רוחאני על התהליך והמאמצים שנעשים מצידנו. הוא מקווה שאירן, מצידה, תמלא את מחוייבויותיה ללא כל עמימות".

    היום העריך הנשיא טראמפ, במסיבת עיתונאים בסינגפור, כי אירן מפסיקה לשלוח זרועות לעבר המזרח התיכון: "יש התקדמות, אירן לדעתי כבר פחות מסתכלת לעבר המזרח התיכון וסוריה. אירן מדינה שונה היום לעומת שלושה חודשים".

    "הם הרגישו שם מאוד בטוחים בעצמם שם, בסוריה ובמזרח התיכון, ועכשיו כבר לא", הוסיף טראמפ בשביעות רצון. "אני מקווה שכשיגיע הזמן המתאים והסנקציות יפעלו, הסנקציות מאוד אכזריות נגד אירן, אני מקווה שהם יחזרו וינהלו מו"מ על הסכם חדש, אבל כעת זה מוקדם מדי".

    "קיבלתי קלפים רעים, את הנושא הקוריאני ואת העסקה עם אירן. טיפלתי בהסכם עם אירן קודם כי בשבילי הגרעין זה הדבר הראשון בחשיבותו עבורי, הגרעין הוא במקום הראשון", הדגיש לכתבים.

    באיראן קיבלו בלחץ רב בהנהגה את ההסכם מול קוריאה הצפונית, לאחר שיסיים עם קים הוא יעבור לטפל בבעייה האיראנית, היום התבטאו באירן נגד מסמך ההסכמות בין טראמפ וקים. דובר הממשל האירני הזהיר את השלטון בצפון קוריאה: "טראמפ עלול לבטל את ההסכם איתכם בכל שניה, אפילו עוד לפני שהוא יחזור לוושינגטון", נאמר בהודעה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מדוע לעשות לו תמונה ענקית להבדיל שראויה לגדולי ישראל